این پدر تهرانی بهشت را با حادثه گرده زد + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 41.55M | مدت زمان ویدیو: 00:05:40

اهدای عضو پدرخانواده به چند بیمار فرصت دوباره ای بخشید. با این اهدا خانواده سرسنگی بزرگترین تصمیم زندگی اشان را گرفتند. اهدای عضوی که باعث شد آن ها به تصمیم خود افتخار کنند. این اهدا ی عضو درحالی رخ داد که پدر خانواده سرسنگی از مدت ها وصیت کرده بود اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شود.

به گزارش رکنا، جعفرپاکزاد- 19 شهریورماه امسال بود که حسین سرسنگی مرد 51 ساله تهرانی تصمیم گرفت با دوستانش برای تفریح به یکی از باغ های اطراف تهران برود.اما هیچ کس فکرش را هم نمی کرد چه حادثه ای در کمین حسین سرسنگی است.

علی رضا پسر حسین سرسنگی می گوید: بعدازظهر بود که دوستان پدرم تماس گرفتند و گفتند پدرم دچار حادثه شده واو را به بیمارستان مدنی منتقل کردند.بلافاصله به بیمارستان  رفتیم. آنجا بود که متوجه شدیم پدرم از بالای یک  کانال به داخل رودخانه ای که خشک شده است سقوط کرده.

درانتظار بهبود پدر

پدر خانواده سرسنگی روی تخت بیمارستان تحت مداوا بود، طبق نظر پزشکان شدت ضربه شدیدی که به سر پدر خانواده وارد شده وضعیمت وخیمی را برایش رقم زده است.

علی رضا می گوید: با اینکه پزشکان اعلام کردند زیادامیدی به بازگشت پدرمان به زندگی نداشته باشیم اما همچنان امیدوار بودیم. تا چند روز فقط دعا می  کردیم و از خدا می خواستیم سلامتی پدرم را برگرداند اما سرانجام پس از چندروز پزشکان آب پای را روی دستمان ریختند و گفتند پدرم دچار مرگ مغزی شده است.

اهدای عضو پدر

با اعلام مرگ مغزی پسرجوان ، تیم رضایتگیری دست به کار شد تا با گرفتن رضایت اولیای دم اعضای بدن او را به بیماران نیازمند پیوند بزنند.

علی رضا پسر بیمار مرگ مغزی دراین باره گفت: وقتی پزشکان گفتند پدرم دچار مرگ مغزی شده و دیگر به زندگی بازنمی گردد و بهتر است اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا کنیم به یاد حرف پدرم افتادم. او مدت ها قبل گفته بود که اگر یک روز دچار مرگ مغزی شد اعضای بدنش را اهدا کنیم، حتی بارها به من وخواهران گفته بود شما هم حتما کارت اهدای عضو بگیرید. وقتی با این پیشنهاد روبه رو شدیم از صمیم قلب مطئن بودم پدرم رضایت دارد. به همین خاطر اعلام رضایت کردیم.

آخرین دیدار

آخرین دیدار پدر و پسر ،لحظه  ای بسیار غم انگیز را رقم زد.علی رضا می گوید: برای پیوند اعضا پدرم را به بیمارستان سینا تهران منتقل کردند. وقتی برای آخرین بار پدرم را دیدم به او گفتم می دانم زنده هستی، تو با رفتن از این دنیا جان چند نفر را از مرگ نجات دادی.

نجات جان دو نفر

دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در این باره اظهار داشت: با توجه به رضایت اولیای دم ، با تلاش چند ساعته پزشکان کلیه های وی به دو بیمار نیازمند فرصت تازه ای برای ادامه زندگی داد.

کدخبر: 722270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟