دعوت  برای صیغه زنان نقشه شیطانی بود/  مردان رکب خوردند

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا استان البرز در تشریح این خبر گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان کرج  مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی بصورت اینترنتی در چندین مرحله برداشت شده است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکى و انجام تحقیقات اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد برداشت غیرمجاز به شکل کلاهبردارى فیشینگ انجام گرفته است.

انهدام باند کلاهبرداری مالی نرم افزار همسریابی

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از بررسی های فنی مشخص گردید یک باند سه نفره نرم افزاری با عنوان " صیغه یاب " را در شبکه های اجتماعی برای کاربران ارسال و آنها را با جملات اغواگرایانه ترغیب به نصب این بد افزار می کردند. کارشناسان فنی این پلیس پس از بررسی برنامه های نصب شده در تلفن همراه شاکی بدافزاری را شناسایی کردند که با پرداخت 2 هزار تومان آدرس و مشخصات همسر انتخابی برای کاربران را  نمایش می داد، همچنین سازندگان این نرم افزار با طراحی درگاه پرداخت اینترنتی جعلی (فیشینگ) کاربرانی که قصد پرداخت اینترنتی داشتند را به این صفحه جعلی هدایت کرده و قربانیان نیز در این صفحه  تمام اطلاعات بانکی نظیر شماره کارت، رمز دوم و cvv2 را وارد می کردند که کلاهبرداران با استفاده از این اطلاعات موجودی حساب قربانیان را به غارت می بردند.

سرهنگ جلیلیان بیان داشت : ماموران  پلیس فتا با هوشیاری کامل ضمن بررسی تمامی جوانب موضوع موفق به شناسایی هر سه متهم شدند که طی عملیاتی پیچیده باند سه نفره دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا گردیدند.

صیغه برای این مردان دردسرساز شد

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در فضای مجازی باید فعالیت آگاهانه داشته باشیم گفت: بیشتر مشکلات بوجود آمده برای کاربران در نتیجه ناآگاهی آنان می‌باشد که فریب تبلیغات دروغین را خورده و با اعتماد بی‌جا، اطلاعات شخصی خود اعم از اطلاعات حساب بانکی را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

رئیس پلیس فتا استان البرز از هموطنان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع گردند.

کدخبر: 716694 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟