پرونده عامل شهادت سرباز عبدالجبار مختوم نژاد در دادگاه کیفری + عکس

شهادت سرباز پلیس در تهران رقم خورد. سارق جوان عامل شهادت سرباز جوان بود. در این پرونده عامل شهادت سرباز پلیس با چاقو سرباز جوان را به قتل رساند. عامل شهادت سرباز پس از قتل به کرج فرار کرد. کیفرخواست عامل شهادت سرباز پلیس تهران صادر شد.

صبح روز شنبه ۹ مرداد، ماموران کلانتری ۱۱۰ شهدا حین گشت زنی به مرد جوانی مشکوک شدند و ماموران با استعلام پلاک موتورسیکلتی که مرد جوان سوار بر آن بود، پی به سرقتی بودن آن بردند و خیلی زود در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و برای سیر مراحل قانونی به دادسرای ناحیه 14 منتقل کردند.

ماموران در تحقیقات پی بردند که متهم از سارقان سابقه دار است که در گذشته 5 بار بخاطر سرقت دستگیر شده است. بدین ترتیب بازپرس پرونده دستور داد تا متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران کلانتری قرار گیرد.

شهادت سرباز پلیس به دست سارق سابقه دار

ساعت 10:30 صبح همان روز سرباز وظیفه عبدالجبار مختوم نژاد همراه متهم از دادسرا خارج تا این سارق سابقه دار را به کلانتری منتقل کند که در مسیر متهم مدعی می شود که گرسنه است و از سرباز عبدالجبار مختوم نژاد می خواهد تا برای او غذا تهیه کند.

سرباز 19 ساله با توجه به نزدیک بودن یک غذاخوری به دادسرا، اقدام به خرید غذا می کند و برای اینکه متهم به راحتی غذایش را بخورد اقدام به بازکردن دستبند متهم می کند اما سارق با چاقویی که همراهش بوده چند ضربه به سرباز عبدالجبار مختوم نژاد می زند و پا به فرار می گذارد.

عبدالجبار مختوم نژاد که به شدت زخمی شده بود به بیمارستان منتقل می شود اما بخاطر ضربات شدید چاقو روی تخت بیمارستان به شهادت می رسد و در ادامه تیمی از ماموران پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس شفیعی برای دستگیری عامل شهادت سرباز پلیس وارد  عمل می شوند.

تیم های پلیسی با توجه به حساسیت موضوع تحقیقات را آغاز و با تحت نظر قرار دادن پاتوق هایی که احتمال می رفت متهم به آنجا مراجعه کند مشخص شد عامل شهادت عبدالجبار مختوم نژاد به کرج سفر کرده است.

تجسس های پلیسی ادامه داشت تا اینکه ماموران ساعت 21:30 شامگاه شنبه 9 مرداد ماه متهم را در حالی که سوار بر موتور در یکی از پارک های سهر کرج بود دستگیر کردند.

اعتراف به قتل سرباز پلیس

عامل شهادت سرباز پلیس پس از انتقال به تهران به قتل سرباز وظیفه اعتراف کرد و گفت: صبح روز حادثه من، سرباز وظیفه من و متهم دیگری را به دادسرای جشنواره منتقل کرد. قاضی، متهم اولی را آزاد کرد و برای من هم ۱۰۰‌میلیون تومان وثیقه نوشت که به همراه سرباز به کلانتری برگشتیم. در نزدیکی کلانتری به سرباز گفتم که گرسنه‌ام و از او خواستم برای من ساندویچ فلافل بخرد که او قبول کرد و هر دو از تاکسی پیدا شدیم. او دستبند مرا از دستش باز کرد و به دست خودم زد و کیسه‌ای که لوازم جرم من که چاقو هم داخل آن بود به دستم داد و سفارش ساندویچ داد. قرار بود ساندویچ بگیریم و به کلانتری ببریم و آنجا بخوریم. در حالی که او مشغول سفارش بود وسوسه شدم که فرار کنم به همین دلیل من از فرصت استفاده کردم و کلید پا بند را مخفیانه برداشتم و پابندم را باز کردم و چاقویم را از داخل کیسه برداشتم و داخل جیبم گذاشتم. وقتی ساندویچ را گرفتیم و به طرف کلانتری به راه افتادیم ناگهان شروع به دویدن کردم که سرباز وظیفه هم پشت سرم دوید و مدام دستور ایست می‌داد، اما من تصمیم خودم را گرفته ‌بودم و به فرارم ادامه دادم تا اینکه او به من رسید و مرا گرفت و وقتی می‌خواست دستبند بزند چاقو را از جیبم بیرون آوردم و به او ضربه زدم و پا به فرار گذاشتم.

کیفرخواست پرونده شهادت سرباز پلیس صادر شد

بدین ترتیب بازپرس شفیعی در شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران پس از تحقیقات تکمیلی و کامل شدن پرونده کیفرخواست متهم را صادر کرد.

در این پرونده بازپرس امور جنایی تهران برای عامل شهادت سرباز پلیس اتهامات قتل عمد، ایراد جرحی، سرقت دستبند نیروی انتظامی، تخریب دستبند نیروی انتظامی، حمل سلاح سرد برای درگیری فیزیکی در کیفرخواست عنوان کرد.

بنا بر این گزارش، پرونده پس از صدور کیفرخواست برای صدور حکم نهایی به دادگاه کیفری یک تهران ارجاع داده شد.

کدخبر: 716582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟