فیلم گفتگو با 6 مرد خطرناک تهران ! / تحصیلکرده هایی که مخوف شدند +  عکس و جزییات
حجم ویدیو: 46.91M | مدت زمان ویدیو: 00:06:23

یک باند 6 نفره که بین آنها ورزشکار و تحصیلکرده دیده می شود دست به سرقت های خشن از انبار باربری های می زدند.

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا،  سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران در خصوص انهدام باند زورگیران خشن باربری ها به رکنا گفت: 16 تیرماه امسال صاحب باربری در میدان شوش با پلیس تماس گرفت و از سرقت باربری اش خبر داد و بدنبال اعلام خبر تیم تحقیق وارد عمل شده و راهی محل شدند.

وی افزود: مرد میانسال که نگهبان بنگاه باربری بود در تحقیقات عنوان کرد، ساعت ۳ بامداد بود که چند مرد جوان از در بنگاه باربری بالا آمده و با ورود به محل باربری دست و پای مرا بستند. آن‌ها به سراغ وسایل داخل باربری که شامل چندین تخته فرش، جاروبرقی و وسایل موتورسیکلت به مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد ریال بود را سوار نیسان کرده و به سرقت بردند. بعد از رفتن آنها، من همچنان دست و پا بسته بودم تا اینکه ساعت ۸ صبح صاحب باربری آمد و دست و پایم را باز کرد.

سرقت از باربری های جنوب تهران

سردار لطفی اظهار داشت: کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت در حین تحقیقات پلیسی با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند که در تمامی آنها، سارقان از دیوار یا در باربری وارد شده و پس از بستن دست و پای نگهبان اقدام به سرقت کرده اند.

رییس پلیس آگاهی تهران گفت: در ادامه تحقیقات سارقان حرفه ای که تعدادی از آن‌ها سابقه دار بودند شناسایی شد و در 6 عملیات همزمان و جداگانه، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران موفق به دستگیری اعضای باند شدند.

وی افزود: متهمان در ادامه تحقیقات به جرم خود اعتراف کرده و گفتند که ما همشهری هستیم و به خاطر بدهی تصمیم گرفتیم سرقت کنیم. با گشت زنی در محله‌های شوش و اطراف آن، باربری‌هایی که فاقد دورببن‌های مداربسته بودند را شناسایی کرده و سرقت‌های شبانه را انجام می‌دادیم. وسایل سرقتی را هم در گاوداری یکی از دوستانمان یا خانه‌ای در تهران پنهان کرده بودیم تا در فرصتی مناسب به فروش برسانیم که دستگیر شدیم.

این مقام پلیسی عنوان کرد: با اعتراف متهمان به سرقت‌های سریالی، آن‌ها برای شناسایی سرقت‌های احتمالی و مال باختگانشان به دستور قضائی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

سردار لطفی در پایان گفت: چنانچه افرادی به این شیوه هدف سرقت قرار گرفته اند برای اعلام شکایت و رسیدگی به پرونده شان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

سرقت از انباری ها بخاطر فرار از پول نزول

اعضای این باند که همگی همشهری هستند ادعا می کنند بخاطر پول و فرار از پول نزول مجبور به این کار شدند.

حسین 24 ساله که دانشجو و ورزشکار است می گوید بخاطر فقر و پرداخت پول نزول دست به این کار زده است.

سابقه داری؟

نه.

تحصیلات؟

دانشجو هستم.

ورزشکار هم هستی؟

بله، کشتی گیرم.

چرا سرقت؟

یک خانه گرفتم و جهیزیه برای خواهرم خریدم و پولم کم آمد که مجبور شدم 20 میلیون تومان پول نزول کنم به همین خاطر برای پرداخت پول نزول و فرار از فقر مجبور شدم دست به این کار بزنم.

دست و پا و دهان نگهبان را چه کسی بست؟

دهان نگهبان را نبستیم، فکر نمی کردیم او داخل باربری باشد به همین خاطر وقتی وارد انبار شدیم با نگهبان روبرو شدیم به همین خاطر به او گفتیم که کاری به او نداریم و فقط دست و پاهایش را بستیم که باهم درگیر نشویم.

شنیدم از دست ماموران فرار کردی؟

بله، وقتی پلیس سر رسید پا به فرار گذاشتم و از پنجره به پایین پریدم که یکی از پاهایم شکست.

ارزشش را داشت؟

نه.

سارق تحصیلکرده باربری

آرش 34 ساله که تحصیلکرده است می گوید من نیز بخاطر فرار از نزول دست به این کار زدم.

سابقه داری؟

نه، من لیسانس جغرافیا داشتم و هیچ وقت دست به خلاف نزدم.

چرا دزدی؟

من در کار چوبکاری بودم که پولم را خوردند و بدهکار شدم و مجبور شدم پول نزول کنم به همین خاطر دست به سرقت زدم و پشیمانم.

چه نقشی در باند داشتی؟

من و حسین از بالای دیوار وارد باربری شدیم و دست و پاهای مرد نگهبان را بستیم.

بنا بر این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره 5 پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

کدخبر: 715239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟