توبه این زندانی توبه گرگ بود / مشهد را به هم ریخته بود + عکس

ماجرای یک قاچاقچی که سارق شد و در زندان هم توبه اش را شکست.

 اولین بار سال 97بود که به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر می شود و به جرگه سابقه داران می پیوندد.

به گزارش رکنا، چند مدتی از زندگی اجتماعی محروم می شود و دوباره به آغوش سرد جامعه بازمی گردد، اما این بار سبکش را عوض می کند و ربودن مال مردم را راحت تر و کم خطرتر می بیند و با یک تغییر تاکتیکی، به جای رفتن به سمت موادمخدر به جمع سارقان قطعات خودرو می پیوندد اما پس از سه سال دوباره دستگیر می شود.

این بار اتهامش سرقت است و باز هم برای مدتی زندگی تحت نظر را تجربه می کند اما دوباره به بطن زندگی بازمی گردد، هر چند که سرش به هیچ سنگی نمی خورد و پس از آزادی دوباره در خیابان ها راه می افتد و سرقت هایش را از سر می گیرد.

این متهم 40ساله اوایل هفته در خیابان حر 9( شهرک شهید رجایی) برای سومین بار دستگیر می شود. مأموران کلانتری شهیدرجایی هنگام گشت زنی در محدوده استحفاظی کلانتری شان به نوع قرار گرفتن یک خودرو تیبا در کنار خودروهای پارک شده مشکوک می شوند.

دستگیری متهم تکراری در مشهد

مأموران بدون جلب توجه این خودرو را زیر نظر می گیرند که متوجه می شوند، راننده آن پس از پیاده شدن در حال گشت زدن دور خودروهای پارک شده است. حرکات مشکوک این فرد، افسران گشت کلانتری را به میدان می کشاند. آن ها ضمن توقیف راننده و خودرو، اقدام به بازرسی از درون خودرو تیبای سفیدرنگ می کنند.

مأموران 3حلقه رینگ و لاستیک، 3عدد باتری خودرو و چند کارت خودروهای دیگر را به همراه مقادیری تریاک کشف می کنند. وقتی فرد مظنون نمی تواند ظن مأموران را برطرف کند، برای پاسخگویی به کلانتری منتقل می شود.

با استعلام سوابق این فرد، مشخص می شود که دارای 2فقره پرونده کیفری در حوزه حمل موادمخدر و سرقت لوازم درون خودروها در سرفاصله 3 ساله است. اما متهم به سرقت مدعی می شود که لوازم کشف شده در خودرواش متعلق به خودش است.

همکاری نکردن متهم با مأموران انتظامی، منجر به باز شدن پای او به پلیس آگاهی اداره مبارزه با سرقت می شود.

متهم در پلیس آگاهی هم ابتدا منکر هرگونه جرمی می شود اما در بازجویی های تخصصی به 5فقره سرقت اعتراف می کند. کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پس از دستور قضایی مخفیگاه متهم را بازرسی می کنند که مقدار زیادی لوازم داخلی خودرو مسروقه را کشف می کنند.

با کشفیات جدید کارآگاهان، مشخص می شود که این فرد یک سارق سریالی است که مدت زیادی از سرقت هایش می گذرد. با به دست آمدن این سرنخ ها، بازجویی ها از متهم دوباره از سر گرفته می شود که او دیگر نمی تواند به داستان سرایی هایش ادامه دهد و به 50فقره سرقت در مشهد اعتراف می کند.

متهم در ادامه درباره سرنوشت قطعات سرقتی، آدرس مال خری را در شهرک رجایی مشهد می دهد. با معرفی مال خر، گروهی از کارآگاهان برای دستگیری متهم وارد عمل می شوند و هم زمان با دستگیری مال خر 38ساله که هیچ سابقه ای هم در پرونده اش نداشته است، تعدادی لوازم درون خودرو سرقتی را نیز از او کشف می کنند.

بازجویی از مال خر نیز نشان می دهد که او تاکنون به ازای تمام لوازم سرقتی که از سارق گرفته است، مبلغ 15میلیون تومان به او داده است.

فرمانده انتظامی مشهد که جزئیات این پرونده را تشریح می کرد با توجه به رفتار شهروندانی که منجر به افزایش سرقت ها می شوند بیان کرد: در مخفیگاه سارق در کنار تمام لوازم مکشوفه، تعداد 6عدد قفل فرمان کشف شد که هیچ اثری از تخریب بر روی آن ها مشاهده نمی شد. مشخص است تعدادی از شهروندان با وجود داشتن قفل فرمان از این وسیله استفاده نکرده اند و خودشان زمینه سرقت از خودروشان را مهیا کرده اند.

سرهنگ حسین دهقانپور ادامه داد: این متهم نیز تاکنون به 50فقره سرقت در نقاط مختلف مشهد اعتراف کرده است که در ازای سرقت های زیاد فرد مالخر تنها 15میلیون تومان به او پرداخته است.

این مقام ارشد انتظامی مشهد با بیان اینکه نقش مالخران در این میان خیلی پررنگ است و اقدامات مجرمانه آن ها منجر به افزایش سرقت ها می شود، یادآور شد که تحقیقات تکمیلی درباره این پرونده ادامه دارد.

محمد جواد ابوعطا

 

کدخبر: 715195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟