تبهکار سابقه دار تا یک قدمی مرگ تلاش کرد تا دستگیر نشود + عکس

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: در پی برخی گزارش های شهروندان و تشکیل پرونده های متعدد سرقت محتویات و قطعات خودرو، گروهی از نیروهای تجسس کلانتری شفای مشهد به بررسی دقیق ماجرای سرقت های مذکور پرداختند و با تجزیه و تحلیل های علمی و کارشناسی به نتایجی رسیدند که نشان می داد سارقان در ساعات اولیه بامداد دست به ارتکاب جرم می زنند.

بنابراین آن ها با تقویت گشت های محسوس و نامحسوس، تحقیقات ویژه ای را زیرنظر سرگرد علی امارلو (رئیس کلانتری شفا) آغاز کردند.

سردار سرتیپ دوم ابراهیم قربان زاده افزود: حدود ساعت 3 بامداد بیست و هفتم مرداد بود که نیروهای گشت، هنگام انجام وظیفه در حوزه استحفاظی به یک دستگاه پراید مشکی مشکوک شدند که به صورت دوبله کنار خودروی دیگری توقف کرده بود.

وی گفت: استعلام شماره پلاک خودرو مشخص کرد که پراید مذکور از بولوار بعثت سرقت شده است و در سیستم پلیس دارای سابقه سرقت است بنابراین بلافاصله نیروهای گشت وارد عمل شدند اما راننده پراید با دیدن ماموران پدال گاز را فشرد و به طرز جنون آمیزی در جهت خلاف حرکت خودروها به طرف شهرک پردیس تغییر مسیر داد.

این مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: اخطارها و شلیک‌های هوایی پلیس هیچ تاثیری در رفتارهای خطرناک راننده پراید نداشت و او همچنان با سرعتی سرسام آور در خیابان های شهر ویراژ می داد تا از چنگ قانون بگریزد.

در این هنگام ماموران گشت برای جلوگیری از وقوع حوادث جبران ناپذیر، از نیروهای گشت دیگر کلانتری ها کمک خواستند تا طرح مهار را در منطقه اجرا کنند با این حال گریز جنون آمیز متهم به سرقت، چاره‌ای جز شلیک به سوی خودرو را برای ماموران باقی نگذاشت به همین دلیل آن ها لاستیک های خودرو را هدف گرفتند و تعداد زیادی گلوله در مسیرهای فرار شلیک کردند.

با آن که لاستیک های پراید پنچر شده بود ولی باز هم در حالی راننده به طرف چهارراه بولوار موسوی قوچانی گریخت که گشت های موتورسوار نیز از اطراف به سمت خودرو شلیک می کردند تا این که عملیات تعقیب و گریز به طرف چهارراه عبدالمطلب و بولوار شهید هنرور کشیده شد.

سردار قربان زاده با اشاره به فرار سرنشین خودرو در یکی از کوچه های بولوار شهید هنرور خاطرنشان کرد: عملیات همچنان ادامه یافت تا این که در یکی از خیابان های خلوت، زمانی که تعداد شلیک گلوله ها بیشتر شده بود، ناگهان راننده پراید، خودرو را رها کرد و با پای پیاده به فرار ادامه داد اما نیروهای انتظامی در اقدامی هماهنگ و با استفاده از فنون دفاع شخصی، این جوان سابقه دار را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در بازرسی بدنی از متهم که هادی نام دارد یک قبضه کارد، مقداری مواد مخدر صنعتی، دو سوئیچ خودرو و تعدادی قرص متادون کشف شد و سپس در دایره تجسس مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفت.

سردار ابراهیم قربان زاده گفت: متهم که 7 سابقه سرقت در کارنامه سیاه خود دارد و 3 ماه قبل از زندان آزاد شده است در اعترافات خود به سرقت 19 دستگاه خودرو از منطقه احمدآباد اشاره کرد و مدعی شد با استفاده از خودروهای سرقتی به دستبرد اموال و محتویات دیگر خودروها اقدام می کند و تاکنون به اموال حدود 40 خودروی دیگر دستبرد زده است.

تحقیقات بیشتر به سرپرستی سروان حسن آریایی (رئیس دایره تجسس کلانتری شفا) درباره جرایم احتمالی دیگر این سارق جوان در حالی ادامه دارد که سارق مذکور هویت همدست خود را نیز لو داد و گفت: به ساختمان های در حال احداث هم دستبرد زده است و لوازم سرقتی را به خریداران ضایعات در منطقه اسماعیل آباد مشهد می فروشد.

این گزارش حاکی است، بررسی های تخصصی پلیس با صدور دستورات ویژه قضایی برای دستگیری همدست فراری متهم ادامه دارد.

سجادپور

کدخبر: 715134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟