بازداشت لندهور گنده لات  در تهران / س - خ کیست ؟  + جزییات

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی صبح سه شنبه در چهاردهمین جلسه شورای معاونین دادگستری استان اظهارکرد: با پیگیری‌های مستمر و انجام تحقیقات مقدماتی مفصل و دقیق توسط بازپرس ویژه در دادسرای ارومیه صدور قرار جلب به دادرسی و موافقت دادستان مرکز استان کیفرخواست پرونده این ۱۴ نفر صادر و پرونده جهت صدور رأی به محاکم صالح ارسال شد.

او ادامه داد: با همکاری دستگاه‌های انتظامی و امنیتی استان عرصه را بر اراذل و اوباش تنگ کرده ایم و اجازه نمی‌دهیم فرد یا افرادی امنیت مردم و جامعه را به مخاطره بیاندازند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه به دستگیری یکی از این اراذل و اوباش خطرناک به نام س_خ معروف به لندهور اشاره کرد و گفت: این فرد شرور که سوابق کیفری متعددی داشته و اخیراً در یک درگیری اقدام به قطع دست یک نفر با قمه کرده و به تهران گریخته بود که با هماهنگی‌ها و کار‌های مستمر انتظامی و قضائی شناسایی و پس از کشف محل اختفایش دستگیر شد.

عتباتی تاکید کرد: امنیت مردم استان خط قرمز جدی دستگاه قضائی است، افرادی که اقدام به شرارت می‌کنند به عنوان مجازات تکمیلی از اقامت در شهرستان‌های استان منع خواهند شد.

کیفر خواست 14 از اراذل و اوباش

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی همچنین با اشاره به سفر اخیر به پیرانشهر و بازدید از حوزه قضائی این شهرستان افزود: تکالیف دستگاه قضائی استان در باب حفاظت از حقوق بیت المال و حقوق عامه ایجاب می‌کند به صورت مبسوط و دقیق و کارشناسانه به موضوع گمرکات استان ورود کنند و با همکاری مؤثر سایر نهاد‌ها و ارگان‌های ناظر مشکلات مربوط را حل و فصل کنند.

او ساماندهی بهینه گمرکات را خصوصاً در بحث ترخیص به موقع کالا و جلوگیری از انباشت در انبار‌های گمرک بسیار مؤثر در رونق اقتصادی استان و کشور دانست و بهبود وضعیت ورود و خروج مسافران و نحوه بارگیری و تخلیه بار کامیون‌ها را هم خواستار و از رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی و معاونین ناظر خواست نظارت مستمر و مداوم و تأثیرگذار به گمرکات داشته باشند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: گمرک تمرچین در بحث وضعیت انبار‌ها و ورود و خروج کالا نیاز به ساماندهی جدی دارد و برای ساماندهی و التزام بخشی شرکت‌هایی که در حوزه گمرک فعال هستند از باب صیانت از حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال ورود‌های جدی قضائی خواهیم داشت.

عتباتی گفت: در سالی که مقام معظم رهبری سال پشتیبانی از تولید و مانع زدایی در حوزه تولید نامگذاری کرده اند در بحث روان سازی فعالیت‌های تجاری در حوزه گمرکات که می‌تواند یکی از آیتم‌های اصلی پشتیبانی از تولید باشد.

او یادآور شد: تلاش داریم تا جایی که مقدور باشد بر اساس مقررات قانونی و با استفاده از ظرفیت‌های استانی مسائل و مشکلات این گمرک و سایر گمرکاتی که در دستور بازدید هستند را به حداقل ممکن برسانیم و یک فضای مناسبی برای فعالیت‌های سالم اقتصادی ایجاد کنیم و در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سوءاستفاده‌های احتمالی که در این موضوع متصور هست اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم.

کدخبر: 714777 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟