مرد تهرانی در جستجوی گنج بی آبرو شد / میلیاردر شدن با پول 17 نفر

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت : تعدادی از شهروندان ضمن مراجعه به پلیس فتا پایتخت مدعی شدند مبالغ زیادی از حسابشان بصورت غیرمجاز برداشت شده است.

به گزارش رکنا، سرهنگ داود گودرزی خاطرنشان کرد: شکات در اظهارات خود گفتند باتوجه به علاقه ای که به اشیاء تاریخی و گنج دارند در فضای مجازی در این زمینه جستجو می کردند که با یک کانال تلگرامی فروش اشیاء تاریخی مواجه شده و با دیدن تصاویر و قیمت های مناسب این اشیاء برای خرید آنها ترغیب شده اند.

این مقام انتظامی بیان داشت : موضوع در دستور کار قرار گرفت و در تحقیقات اولیه و مطالعه اظهارات مالباختگان مشخص شد تمامی این افراد جهت خرید اشیاء تاریخی با قیمت های مختلف به این کانال تلگرامی مراجعه کرده و غافل از اینکه گرداننده این کانال با هدایت شکات به یک درگاه بانکی جعلی در انتظار طعمه است اطلاعات بانکی خود را وارد کرده و مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

وی افزود:در ادامه اقدامات پرونده با بررسی های تکمیلی و تلاش های مستمر کارشناسان پلیس فتا پایتخت گرداننده کانال مورد نظر که بیش از بیست هزار عضو داشت شناسایی و هویت وی برای پلیس روشن شد.

سرهنگ گودرزی خاطر نشان کرد: متخصصان سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بعد از تکمیل تحقیقات پرونده و به دست آوردن اطلاعات هویتی و سکونتی مجرم، پس از تشریفات قضایی متهم را که مردی جوان بود در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

پشت پرده نقشه برای رسیدن به گنج هزار ساله سمنان

این مقام مسئول ادامه داد: این شیاد سایبری پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با مدارک و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کرد و اظهار داشت با ایجاد یک کانال تلگرامی و با تبلیغات فریبنده و استفاده از تصاویر اینترنتی اشیاء تاریخی کاربران را جذب می کردم و پس از ارسال لینک جعلی اینترنت بانک از حدود 17 نفر به مبلغ مجموعا حدود دو میلیارد ریال اقدام به کلاهبرداری کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان به هویت ها در شبکه های اجتماعی اعتماد نکنید و از در اختیار قرار دادن اطلاعات حساب بانکی خود در فضای مجازی به افراد ناشناس و کسانی که به آنها اطمینان کامل ندارید خودداری کرده و در حفظ اطلاعات بانکی خود نهایت دقت را داشته باشید تا طعمه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir  موارد را گزارش کنند.

کدخبر: 705969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟