پرویز پرستویی از موبایل قاپی ها نالید + فیلم اعتراضی
حجم ویدیو: 12.55M | مدت زمان ویدیو: 00:01:42

پرویز پرستویی در اینستاگرام خود با انتشار ویدیویی به معضل موبایل قاپی پرداخته است. پرویز پرستویی مدتی است درکارهای خیر و عام المنفعه فعالیت گسترده ای دارد. پرویز پرستویی در اینستاگرام خود به مسائل روز می پردازد و از دغدغه های اجتماعی مردم می گوید. پرویز پرستویی بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون ایران است. این فیلم پرویز پرستویی واکنش های زیادی از مخاطبانش را به همراه داشته است.

به گزارش رکنا، این روزها سرقت گوشی یا به گفته عامیانه موبایل قاپی یکی از معظلاتی است که با آن مواجه هستیم. هرچند نیروی انتظامی در همه رسته ها چه پلیس پیشگیری چه پلیس آگاهی درتلاش است تا با این معظل مقابله کند اما شرایط بد اقتصادی باعث شده که هر روز شاهد افزایش این نوع سرقت های خرد باشیم.

پرویز پرستویی در اینستاگرام به سرقت گوشی واکنش نشان داد

به تازگی پرویز پرستویی بازیگر نام آشنای سینمای ایران با انتشار فیلمی چند دقیقه ای از سرقت های گوشی تلفن همراه به این معضل واکنش تندی نشان داد.

توصیه به بهانه پست پرویز پرستویی

قمیت بالای گوشی های تلفن همراه باعث می شود سارقان بیشتر از قبل برای سرقت گوشی دست به کار شوند.

نباید از این گفتن این نکنته غافل بود که نیروی انتظامی در زمینه کاهش سرقت های خرد مثل سرقت گوشی با برگزاری طرح های زیادی مثل طرح رعد پلیس پیشگیری یا طرح اقتدار پلیس امنیت تلاش می کند اما شهروندان نیز باید با توجه به شرایط اقتصادی و در کمین بودن سارقان برای یک لحظه غفلت ما به چند نکته کلیدی توجه داشته باشند.

زمانی که افراد حین راه رفتن در خیابان یا حتی زمانی که کنار خیابان ایستاده‌اند و در حال کار کردن با گوشی موبایل خود هستند، می‌توانند بهترین طعمه برای سارقین گوشی همراه باشند.

سارقین معمولا دو نفر هستند و برای آنکه بتوانند بعد از دزدیدن گوشی به سادگی فرار کنند در بیشتر مواقع از موتور سیکلت استفاده می‌کنند براین اساس تا جای امکان در مکان‌های عمومی مخصوصا خیابان‌ها گوشی‌تان را در معرض دید قرار ندهید. برای صحبت کردن با موبایل از هندزفری بی‌سیم استفاده کنید.

از گیره‌های حلقه‌ای برای نگهداری گوشی در دستتان استفاده کنید

 برخی از گیره‌های حلقه‌ای به پشت قاب گوشی متصل می‌شوند و به وسیله آن‌ها می‌توانید گوشیتان را محکم‌تر در دستتان بگیرید.

هر چند که توصیه می‌شود تا جای امکان در مکان‌های عمومی گوشی هوشمندتان را در معرض دید قرار ندهید.

گوشی موبایل را روی هولدر ماشین قرار ندهید

باید هولدر موبایل را به گونه‌ای نصب کنید که اگر شیشه ماشین پایین بود، کسی نتواند به سادگی دست خود را وارد ماشین کند و در یک لحظه گوشی شما را سرقت کند.

این اتفاق معمولا در مواقعی که در ترافیک یا پشت چراغ قرمز هستید، رخ می‌دهد.

چند توصیه مهم برای اینکه گوشی اتان را دست  ندهید

روش دیگر پیشگیری از سرقت، افزایش خطر ارتکاب سرقت با کاهش گمنامی و ناشناختگی افراد در ساختمان یا محل است که از این طریق ورود افراد ناشناس و سارقان احتمالی، بهتر آشکار شود که البته استفاده از نگهبان یا مامور مراقب بویژه در منطقه های محله محور تاثیر بیشتری دارد.

توصیه پلیس آگاهی برای جلوگیری از سرقت گوشی

دزدی به شیوه قاپیدن یکی از شگردهای دزدان است که در این اقدام ، افرادی که سرگرم مکالمات تلفنی و فعالیت در فضای مجازی بوده و اغلب تمرکز کمی به محیط اطراف دارند، ممکن است طعمه سارقان قرار گیرند.

به طور معمول، همراه داشتن شی یا وسیله مورد توجه سارق که از ارزش ریالی بالایی برخوردار است مثل گوشی تلفن همراه، کیف و زیورآلات از جمله فاکتورهای مهم برای سارقان به شمار می رود.

 بهتر است هنگام تردد در خیابان و مکان های شلوغ از محیط اطراف خود غافل نشوید و به گونه ای عمل کنید که گوشی تلفن تان توسط سارقان دیده نشود.

کدخبر: 705267 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟