دستگیری شکارچی بی رحم در خراسان رضوی

سرپرست حفاظت محیط زیست جغتای گفت: با کسب خبری مبنی بر حضور یکدستگیری عامل اتلاف آهوان در جغتای شکارچی حرفه‌ای در منطقه هرده خواجه به قصد شکار غیرمجاز، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان به محل مراجعه و با کمک پلیس امنیت عمومی جغتای و یگان محیط زیست جوین، از منزل متهم بازرسی کردند.

به گزارش رکنا، مدثر تیموری افزود: در بازرسی از منزل متهم، لاشه یک راس آهوی ماده تازه شکار شده، مقداری گوشت آهوی فریز شده که از شکار آن چند روز می‌گذشت و یک قبضه سلاح ساچمه زنی غیرمجاز کالیبر ۱۲ کشف و ضبط شد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه آهوی شکار شده ماده بوده و قاعدتا در این فصل بره‌های آهو وابسته به مادر هستند و با اتلاف ماده آهو، سرنوشت نامعلومی در انتظار بره‌های آهو است، محیط زیست برای اتلاف ۴ راس آهو از متهم شکایت کرد.

تیموری خاطرنشان کرد: هرده خواجه با ۲۰ هزار هکتار وسعت، دارای پتانسیل قوی جانوری است و گونه‌های منحصر به فردی مانند آهو و هوبره در کنار جانوران دیگری مانند کفتار، گرگ، روباه، گربه وحشی کاراکال، کوکر شکم سیاه، خرگوش و. زیست می‌کنند و یکی از کریدور‌های مهم گذر یوز پلنگ ایرانی به میاندشت محسوب می‌شود.

کدخبر: 704348 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟