در متروی تهران موردی از رمانی و یا فروش مواد مخدر گزارش نشده است

به گزارش رکنا،  سرهنگ "سعید عطاء الهی" با اشاره به اینکه  عوامل پلیس در تمام ایستگاه های اصلی و فرعی مترو   مستقر هستند، وی درباره خرید و فروش مواد مخدر و حمل و نگهداری آن در مترو،  اظهار کرد: در این خصوص تاکنون ١۵٧ نفر دستگیر شدند که این افراد کسانی هستند که برای خرید و فروش مواد مخدر در جای دیگری از شهر  برای حمل و نقل از وسیله ی  نقلیه عمومی مترو استفاده کردند.

سرهنگ عطاء الهی افزود: موردی وجود نداشته که خرید و فروش مواد مخدر در سالن ها و ایستگاه های مترو و یا در قطار انجام شده باشد.

وی تصریح کرد: افراد دستگیر شده عمدتا خرده فروش بودند، و بیش از ۵ کیلو انواع مواد مخدر از آن ها کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس مترو تهران درباره مجازات عمده فروشان دستگیر شده ی مواد مخدر در مترو گفت: متهمان دستگیر شده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ عطاءالهی درباره فروش مهره مار و انجام اقدامات رمالی در مترو ادامه داد: ما در مترو دو نوع گشت پلیس آشکار و پنهان داریم که عوامل عملیاتی ما با لباس های شخصی و عوامل انتطامی فیزیکی با لباس فرم در مترو حضور دارند.

وی با بیان اینکه درسال های اخیر موردی در مورد فروش مهره مار و رمالی توسط دستفروشان مترو نداشتیم، افزود: گزارشی نیز در این خصوص از جانب مردم به پلیس واصل نشده است.

سرهنگ عطاءالهی گفت: در مترو ما از حضور پلیس زن به صورت آشکار نیز استفاده می کنیم.

رئیس پلیس مترو تهران بزرگ  درباره کلاهبرداری های صورت گرفته در مترو ادامه داد: افرادی در مترو هستند که در پوشش دستفروش در سالن های مترو اقدام به کپی کارت های بانکی می کنند که به محض شناسایی دستگیر می شوند.

این مقام انتظامی ادامه داد: افرادی هستند که در مترو در قالب فروش محصولاتی دو بار کارت بانکی خریدار را با دستگاه پوز می کشند و برای بار اول اذعان می کنند که کارت فعال نبود و زمانی که می خواهند برای بار دوم که کارت بکشند، رمز را برای تراکنش اول وارد می کنند و مبلغی های زیادی را اخاذی می کنند.

رئیس پلیس متروی تهران  درباره جیب بری کودکان در مترو گفت: برخورد با این افراد بنا بر مقررات انجام می شود چرا که ما پلیس اطفال و دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اطفال را داریم و رسیدگی به چنین امری با جرایم و بزه بزرگسالان متفاوت است. همچنین این کودکان اگر اتباع خارجی باشند در صورت شناسایی احکام و روند رسیدگی مربوط به خود را از طریق مراجع مرتبط دارد.

کدخبر: 703290 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟