فداکاری کودک 7 ساله مشهدی در ثانیه های آخر زندگی !

مرگ مغزی وقتی برای یک بیمار رخ می دهد رضایت خانواده بیمار سبب می شود این بیمار مرگ مغزی جان چند بیمار دیگر را نجات دهد . با مرگ مغزی می توان جان دوباره ای به بیماران بخشید. مرگ مغزی این بار در مشهد جان چند بیمار را نجات داد. کودک مشهدی با اهدای عضو بعد از مرگ مغزی به 6 بیمار جان دوباره بخشید.

به گزارش رکنا، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در یکهزار و شصت و ششمین عمل اهدا، اهداکننده مرگ مغزی که کودکی ۷ ساله به اسم سیدمحمدابراهیم موسوی بود از بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی خاطرنشان کرد: کلیه‌های زنده‌یاد سیدمحمدابراهیم موسوی در بیمارستان منتصریه  به یک نوجوان ۱۵ ساله ساکن قوچان و دختر نوجوان ۱۴ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌ بردند به صورت رایگان اهدا و  پیوند شد و به نامبردگان زندگی دوباره بخشید.

وی افزود:کبد مرحوم موسوی در بیمارستان منتصریه به خانم ۴۲ ساله ساکن بیرجند پیوند شد و جان او را از مرگ نجات داد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین قرنیه‌های زنده‌یاد سیدمحمدابراهیم موسوی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

دکتر خالقی افزود: قسمتی از پوست مرحوم سید محمد ابراهیم موسوی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) جهت پیوند ارسال شد.

کدخبر: 700616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟