بازداشت فالگیر زنجانی / فریب طمعه ها در تلگرام

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با شگرد رمالی و فالگیری با دادن وعده‌های دروغین، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، رئیس پلیس فتا استان زنجان در تشریح این خبر گفت: برابر رصد‌ و پایش مستمر کارشناسان پلیس فتا زنجان در فضای مجازی، کانال مجرمانه‌ای در شبکه اجتماعی تلگرام شناسایی که گرداننده آن با درج آگهی رمالی و فالگیری اقدام به کلاهبرداری و دریافت مبالغی از شهروندان می‌کرد.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم به‌هویت معلوم در استان زنجان شناسایی، با هماهنگی مقام قضایی، متهم دستگیر به همراه ادله‌های دخیل در ارتکاب جرم، به پلیس فتا استان انتقال داده شد .

این مسئول انتظامی گفت: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد ولی پس از مواجه شدن با دلایل، مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، انگیزه خود را کسب منافع مالی بیان داشت.

وی در ادامه گفت: کسانی که به فالگیری و رمالی مشغول هستند، دارای فن بیان خوبی بوده و با تبلیغات گسترده و فریبنده با سوء استفاده از سادگی و تحریک احساسات افراد در قبال انجام خواسته‌های نامعقول، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ آدینه‌لو با بیان اینکه بیشتر قربانیان گرفتار در دام این افراد شیاد، دارای مشکلات خانوادگی می‌باشند، به شهروندان توصیه کرد: با مراجعه به مشاوران و متخصصان مجرب نسبت به حل مشکلات و معضلات روحی، روانی و جسمی اقدام نمایند و از اعتماد بی جا به افراد ناشناس در فضای مجازی و افشاء اطلاعات خانوادگی خودداری نمایند.

کدخبر: 700316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟