بازداشت سارقان سریالی که مثل آب خوردن خودرو می دزدیدند

خودرو مشکوک تیبا ماموران پلیس را به باند سارقان سریالی خودرو رساند.2 نفر به اتهام سرقت از 50 خودرو در مشهد دستگیر شدند.

 به گزارش رکنا، مرد ناراحت تر از آن بود که بشود حتی لبخندی کوچک را بر لبش دید. او در کلانتری میرزاکوچک خان مشهد، مغموم از آنچه شبانه برسرش آمده بود روی یک صندلی کز کرده بود و چشمش به قلم دست افسری بود که مشخصات او را روی یک برگه می نوشت.

آن قدر درون خودش بود که نشنید افسر از او می پرسد: دقیقا خودرو را از کجا دزدیده اند؟ چند ضربه خودکار روی میز، او را دوباره به همان اتاق کوچک برگرداند و در پاسخ به پرسشی که افسر پرونده دوباره آن را پرسیده بود، اعلام کرد که خودرو تیبایش را شبانه از جلوی خانه اش دزدیده اند و انگار که سر درددلش باز شده باشد ادامه داد: قفل هم کرده بودمش، هیچ فکر نمی کردم که دزدها بتوانند مثل آب خوردن آن را بدزدند.

اگر پول داشتم برایش جی پی اس هم می گذاشتم تا... افسر پرونده با سؤال دیگری رشته صحبت او را برید، درون خودرو چه داشتی؟ و پس از سؤال و جواب های مشخص، او به همراه پرونده تشکیل شده به دایره سرقت خودرو پلیس آگاهی معرفی شد. این اتفاق 7روز پیش یعنی 22خرداد در حوالی بولوار میرزاکوچک خان رخ داده بود. البته این مال باخته بسیار خوش شانس بود زیرا مأموران کلانتری شفا نه تنها توانستند خودرو او را صحیح و سالم از سارقان بازپس گیرند، بلکه توانستند راز 50فقره سرقت دیگر را نیز در مشهد بگشایند.

شناسایی سارقان در صحنه سرقت در مشهد

مأموران کلانتری شفا در حال کار کردن بر روی پرونده سرقت های سریالی از خودروها در محدوده استحفاظی خود بودند که متوجه حرکت مشکوک یک خودرو تیبا شدند. مأموران این خودرو را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند و استعلام پلاک خودرو نیز نشان داد که این خودرو هفته گذشته در بولوار میرزاکوچک خان سرقت شده است.

مأموران قصد ورود به صحنه و متوقف کردن خودرو را داشتند که متوجه شدند، خودرو تیبا کنار یک تیبای دیگر متوقف شد و یکی از سرنشینان آن پس از پیاده شدن در چشم برهم زدنی در خودرو پارک شده در حاشیه خیابان را گشود. این حرکت سرنشینان خودرو سرقتی، افسران گشت کلانتری شفا را مطمئن کرد که با تعدادی سارق حرفه ای روبه رو هستند و بدون لحظه ای تأمل اقدامات قانونی را آغاز کردند.

دستگیری 2سارق سریالی

2متهم پیش از آنکه متوجه شوند چه پیش آمده و به فکر فرار بیفتند، دستبندهای آهنین مردان قانون دور مچشان حلقه شد. مأموران بلافاصله با توقیف خودرو اقدام به بازرسی از آن کردند که 4دستگاه ضبط و پخش، 4عدد باند، یک جعبه ابزار، یک دستگاه جک ، یک حلقه لاستیک، یک عدد باتری خودرو ، یک دستگاه اجاق گاز کوچک و دیگر وسایل سرقتی راکشف کردند.

افسران تجسس کلانتری شفا، بلافاصله متهمان و لوازم کشف شده از جمله خودرو تیبای سرقتی را به کلانتری منتقل کردند و موضوع پرونده را به سرهنگ حسین دهقان پور، فرمانده انتظامی مشهد اطلاع دادند.

با دستور رئیس پلیس مشهد، بازجویی های فنی از 2متهم 40و 42ساله آغاز شد. این افراد که هر2 سابقه دار هستند و به موادمخدر اعتیاد دارند، در اعترافات اولیه شان اعلام کردند که حدود 4ماه پیش اتفاقی با یکدیگر آشنا شده اند و بعد از آنکه پای منقل با هم صمیمی شده اند، نقشه سرقت از خودروهای سواری را طراحی کرده اند و با ربودن خودرو تیبا، اقدامات مجرمانه خود را آغاز کرده اند.

با توجه به سرنخ های کشف شده و اعترافات متهمان، مشخص شد که تاکنون این افراد اقدام به 50فقره سرقت از خودروهای سواری در حوزه استحفاظی سرکلانتری شمال پلیس مشهد کرده اند.

به گفته رئیس پلیس مشهد یکی از مسائلی که در کنار بی توجهی برخی از مالکان به امنیت خودروشان در افزایش سرقت خودرو یا وسایل درون آن مؤثر است، کمبود پارکینگ یا استفاده نکردن شهروندان از پارکینگ های عمومی است، این درحالی است که افراد می توانند با هزینه ای اندک و استفاده از پارکینگ های موجود در سطح شهر، جلوی خسارت های انبوه و مشکلات ناشی از سرقت خودروشان را بگیرند، هر چند این مسائل دلیلی نمی شود پلیس جلوی متهمان و سارقان نایستد، پلیس با اجرای طرح های مختلف، به دنبال کوتاه کردن دست سارقان از اموال مردم است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

محمد جواد ابوعطا

کدخبر: 698231 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟