عروس غرق در خون / جشن هایی که قاتل ها در آن می رقصند ! + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 7.90M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04

به گزارش رکنا، چند روز گذشته ویدئوی تلخی از تیراندازی در یک عروسی منتشر شد که در آن می بینیم اسلحه ای که در حال شلیک رگباری است، ناگهان از دست شلیک کننده در می رود و مهمانان را به رگبار می بندد. هرچند مشخص نیست این ویدئو متعلق به کجاست اما گفته شده در این مراسم حداقل هشت نفر کشته و بسیاری هم زخمی شده اند.

متاسفانه تیراندازی در این گونه مراسم با توجه به اتفاقات تلخی که در سالیان اخیر رخ داده، باعث شده است امنیت روانی مردم به مخاطره بیفتد. امروز در کنار آمار کشته هایی که به خاطر تیراندازی ها در مراسم مختلف کشته شده اند، از ریشه های این سنت نوشته ایم و امیدواریم هر چه زودتر این سنت غلط با کمک مردم از کشور رخت بربندد.

50 کشته در تیراندازی عروسی و عزا

مردم کشور ما در استان های مختلف، آداب و رسوم قدیمی و دوست داشتنی زیادی دارند که نماد مردم آن منطقه به حساب می آید و موجب شده بسیاری از گردشگران به خاطر همین آداب و رسوم به آن مناطق سری بزنند تا با این فرهنگ ها بیشتر آشنا شوند اما در میان صدها رسم و رسوم زیبا، یک رسم نامیمون در برخی استان های کشور وجود دارد که سبب بروز مشکلات بسیاری برای مردمان خونگرم و مهمان نواز نقاط مختلف جغرافیایی کشورمان شده است که آن هم رسم استفاده از سلاح و تیراندازی در مراسم شادی و عزاداری است که منجر به بروز اتفاقات تلخی در این گونه مراسم شده است. شاید باورتان نشود ولی در چند سال اخیر بیش از 50 نفر جان خود را به دلیل همین تیراندازی در مراسم مختلف از دست داده اند که متاسفانه تعدادی از آن ها کودکان 5 تا 10 ساله بوده اند.

ریشه این رسم کجاست؟

اما این پدیده نامبارک تیراندازی در مراسم عزا و عروسی از کجا به وجود آمده است؟ گفته شده در گذشته تیراندازی در مراسم عروسی و عزا جنبه اطلاع‌‌رسانی داشته و برای این که مردم متوجه عزا یا عروسی شوند و خودشان را به مراسم برسانند تیر هوایی زده می شده اما این روزها با توجه به این همه وسایل ارتباطی، به نظر نمی رسد دیگر این جنبه کاربردی داشته باشد و باید گفت هم اکنون تیراندازی‌ها برای خودنمایی است. متاسفانه همان طور که پیش از این نوشتیم بارها با همین حرکت افراد سهل‌انگار و بی‌توجه، شادی‌ها و عروسی‌ها به عزا تبدیل شده یا غم یک عزیز ازدست‌رفته با کشته و مصدوم شدن تعدادی دیگر سنگین‌تر شده است.

ممنوعیت تیراندازی در مراسم

برابر قانون، تیراندازی تحت هر عنوانی جرم تلقی و در صورت استفاده از سلاح ضمن تشکیل پرونده قضایی با عامل یا عاملان آن برخورد و برای صاحبان مراسم پرونده قضایی تشکیل می‌شود. حتی قانون به صراحت اعلام کرده است که اگر سلاح به کار رفته در مراسم عروسی یا عزا دارای مجوز باشد هم مجوز آن باطل می‌شود. با این حال داریوش شاهون‌وند دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد به تازگی در این باره گفته است: «تیراندازی در مراسم عزا و عروسی دارای عناوین مجرمانه تحت عنوان تظاهر قدرت با سلاح و اختلال در نظم و آرامش عمومی است.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

رعیت نواز

کدخبر: 696911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟