سهل انگاری در حفظ اطلاعات شخصی برای صاحبش مشکل‌ساز شد / در خوزستان رخ داد

به گزارش رکنا، سرهنگ شاهین حسنوند رئیس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر اظهار کرد: چندی پیش فردی به این پلیس مراجعه نمود و اظهار داشت تلفن همراه وی به سرقت رفته و مدتی بعد شخصی ناشناس با وی تماس گرفته و با تهدید و ارعاب در ازای عدم انتشار تصاویر شخصی درخواست باج کرده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به حساسیت موضوع و در خطر بودن آبروی شاکی موضوع بطور جد در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: با توجه به مدارک ومستندات جمع آوری شده مشخص گردید فردی که اقدام به هتک حیثیت شاکی نموده است با برنامه ریزی قبلی اقدام به سرقت گوشی های متعدد به همراه خطوط می نماید که این امر موجب تمرکز ویژه کارشناسان پلیس فتا استان برروی این پرونده شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در نتیجه با پیگیری های بعمل آمده و استفاده از شگردهای پلیسی محل اختفای متهم شناسایی و وی در یک فرصت مناسب دستگیر و به این پلیس انتقال داده شد.

سرهنگ شاهین حسنوند با اشاره به اعتراف متهم به اخاذی از تحویل وی به مراجع قضایی خبر داد و بیان داشت : در بکارگیری تجهزات هوشمند همواره می بایست به موارد امنیتی مربوط به آنها از قبیل پرهیز از نگهداری اطلاعات حساس بر روی آنها و رمزگذاری دستگاه و اطلاعات موجود در آن بطور جد توجه کرد، چراکه اینگونه دستگاه‌ها بدلیل ماهیت قابل حمل بودن آنها همواره در معرض سرقت قرار دارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟