جزئیات زمین خواری 7 هزار میلیاردی در کشور

جانشین رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از اجرای اولین مرحله طرح سراسری تشدید مبارزه با زمین خواری و بازگرداندن 488 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش بیش از 7 هزار میلیارد ریال در کشور خبر داد.

به گزارش رکنا، سردار "سهراب بهرامی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای مقابله جدی با مجرمان و فرصت طلبان اقتصادی و تشدید مبارزه با زمین خواری، اولین مرحله طرح سراسری تشدید مبارزه با زمین خواری طی دو هفته گذشته به صورت همزمان در سراسر کشور اجرا شد.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات گسترده و بررسی های علمی بر روی نقشه های کاربری، اراضی مشکوک به تغییر کاربری و تصرف غیرقانونی اراضی ملی مشخص شد و بررسی های میدانی در دستور کار قرار گرفت.

جانشین رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: پس از تکمیل اطلاعات اسنادی و مشاهدات عینی و شناسایی کامل افراد متخلف، طی هماهنگی با مقامات قضائی در یک عملیات ویژه همزمان 246 متهم دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار بهرامی اضافه کرد: با تلاش های شبانه روزی کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی، در این طرح سراسری 488 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی کشف و رفع تصرف شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اراضی مکشوفه را بیش از 7 هزار میلیارد ریال برآورد نمودند، خاطر نشان کرد: این پلیس به صورت مستمر مبارزه با پدیده شوم زمین خواری را در دستور کار خود قرار دارد و هرگونه تغییرات غیر قانونی که در اراضی ملی صورت بگیرد اقدام لازم برای بازگرداندن آنها انجام می شود.

در خاتمه جانشین رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا خاطر نشان کرد: ضمن اینکه این پدیده شوم باعث خسارت عمده به بیت المال می شود در عرصه های طبیعی نیز خسارت های مادی و معنوی زیادی ایجاد می کند و بسیاری از عرصه های منابع طبیعی با تغییر کاربری و زمین خواری آسیب دیده و از بین می رود به همین سبب پلیس امنیت اقتصادی مصمم است با همکاری سازمان های مسئول از این پدیده جلوگیری کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 694788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟