جسد دست و پا بسته روشنک در گونی کنار اتوبان آزادگان پیداشد / او متاهل بود

ظهر سی ام آذرماه سال ۹۸ به ماموران پلیس خبر رسید جسد یک زن در گونی در حاشیه خیابان دستواره در حوالی بزرگراه آزادگان پیدا شده است.

به گزارش رکنا ، مرد جوانی که با پلیس تماس گرفته بود به ماموران گفت : من و دوستانم برای گردش به حاشیه بزرگراه آزادگان رفته بودیم اما با گونی بزرگی داخل آب روبه رو شدیم که لکه های خون روی آن قابل مشاهده بود .ما به گونی مشکوک شدیم و آن را از داخل آب بیرون کشیدیم .وقتی در گونی را باز کردیم با جسد یک زن جوان روبه رو شدیم .

با این تماس ماموران پلیس پیگیر ماجرا شدند و جسد خونین زن جوان با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد. شواهد نشان می‌داد دست و پای این زن با تکه های پارچه بسته شده و احتمالاً با ضربه جسمی سخت مانند قیچی به سرش از پا درآمده است .

پلیس برای افشای هویت قربانی به تکاپو افتاد و روشن شد جسد متعلق به زن ۴۰ ساله ای به نام روشنک است که روز قبل از خانه اش در حوالی محله خزانه خارج شده و دیگر بازنگشته بود.

ماموران پلیس به بازجویی از همسر روشنک به نام جاوید پرداختند. این مرد که خیاط بود گفت: من و همسرم سالهاست با هم زندگی می‌کنیم و یک دختر دانشجو داریم که در مشهد درس می خواند و با ما زندگی نمی کند. من و همسرم هیچ اختلافی با هم نداشتیم. من در خیابان جمهوری بوتیک لباس دارم و در پشت بام خانه مان کارگاه خیاطی دارم که در آن خیاطی میکنم و لباس های دوخته شده را در مغازه ام می فروشم. دیروز همسرم برای خرید داروهایش از خانه بیرون رفت و بازنگشت .روشنک گفته بود بعد از خرید داروهایش به خانه خواهرم سر می زند اما وقتی خواهرم با من تماس گرفت و گفت روشنک به خانه او نرفته نگران شدم. ساعتی بعد خواهرزنم تماس گرفت و گفت گوشی موبایل روشنک خاموش است .ما که نگران شده بودیم همه جا را دنبال او گشتیم تا اینکه روز بعد جسد او در حوالی بزرگراه آزادگان پیدا شد. من از نحوه مرگ او اطلاعی ندارم .

در حالی که این مرد منکر دست داشتن در قتل همسرش بود پلیس با لکه های خون در خانه مرد خیاط روبرو شد و فرضیه جنایت خانوادگی قوت گرفت.

همسر مرد خیاط چطور کشته شد؟

در بررسی‌های بعدی مشخص شد دست و پای زن جوان با تکه های پارچه ای بسته شده که بقایای آن در کارگاه خیاطی جاوید کشف شده است. جاوید مدعی بود با همسرش اختلافی نداشته اما همسایه ها این موضوع را رد کردند و گفتند بارها صدای درگیری آنها را شنیده اند .وجود خراشیدگی روی دست های مرد خیاط شک پلیس را دوچندان کرد و وقتی در خانه مرد خیاط داروهای روشنک کشف شد که نشان می‌داد به تازگی آنها را خریده ،ادعای جاوید مبنی بر اینکه همسرش برای خرید داروهایش از خانه خارج شده رنگ باخت .

همچنین مشخص شد زن جوان موبایل، گل سر و کلید خانه را همراه خودش نبرده است و مرد خیاط در پاسخ به سوال درباره اینکه چرا آن روز چندین بار حیاط خانه را شسته ادعا کرد حیاط را به خاطر برگزاری جشن تولد فرزند باجناقش شسته است. اما وقتی همسایه ها تایید کردند این مرد هرگز در کارهای خانه کمک نمی کرده است تلاش برای پنهان کردن حقیقت رنگ باخت و برای جاوید کیفرخواست صادر و پرونده اش به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

مرد خیاط در شعبه دوم پای میز محاکمه ایستاد و پدرزنش برای وی حکم قصاص خواست. این مرد سالخورده وقتی درباره کشته شدن دخترش صحبت کرد از حال رفت و روی زمین افتاد. اما دختر مرد خیاط از قصاص گذشت و اعلام رضایت کرد.

سپس جاوید در جایگاه ویژه ایستاد و ادعا کرد دستی در قتل همسرش نداشته و نمی‌داند روشنک چطور کشته شده است.

این مرد حرف های قبلی اش را تکرار کرد و گفت: همسرم برای خرید دارو از خانه بیرون رفت و جسدش پیدا شد. نمی‌دانم چه کسی او را کشته است .من بی دلیل بازداشت شده ام.

قاضی پرسید:آنتن دهی موبایل همسرت و خودت نشان می دهد گوشی های موبایل از خانه خارج نشده است، چطور مدعی هستی همسرت از خانه بیرون رفته؟ که متهم پاسخ داد: همسرم وقتی از خانه خارج می شد گوشی موبایلش در دستش بود و من از او ساعت را پرسیدم و گفت ساعت 11است.

قاضی:چرا هنگامی که همسرت ناپدید شده بود حیاط خانه را شستی؟

متهم: قرار بود خواهرهمسرم و خانواده اش از اراک به خانه مان بیایند. به همین خاطر کمی جلوی راه را تمیز کردم.

قاضی:آثار کبودی و خراشیدگی روی گردن و دستانت چرا ایجاد شده بود؟

متهم: من چند روز قبل از این ماجرا در خانه بنایی انجام می دادم و به همین خاطر دستهایم خراشیده شده بود. آثار خراشیدگی روی گردنم هم هنگام اصلاح صورت ایجاد شده بود.

قاضی: با همسرت و خانواده اش اختلاف داشتی؟

متهم: نه من و همسرم اختلافی نداشتیم و با هم دخترخاله و پسرخاله بودیم اما بعد از فوت مادرزنم، وقتی پدر روشنک همسر دومی گرفت که خیلی جوان بود و صاحب فرزند شد رفت و آمدم را با آنها کم کردم.

جاوید اما در ادامه سوالات هیات قضایی ، پاسخ های ضد و نقیضی را مطرح کرد و گفت: خانواده همسرم دخترم را تحریک کرده بودند تا به دروغ علیه من شهادت دهد. اما دخترم که واقعیت را می دانست از قصاص گذشت کرد. باور کنید من بی گناه هستم.

در پایان دفاعیات متهم ، قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 693380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟