محاصره دزد هتل نشین در خواب / با صدای داد پلیس از خواب پرید

سارق لاکچری که بعد از دزدی وسرقت به هتل می رفت در مشهد دستگیر شد.

سکونت مجرم سابقه‌دار در مجموعه‌های اقامتی مشهد، ترفند فرار از پیگردهای قانونی بود.

به گزارش رکنا، نه اثری از تلویزیون ال‌ای‌دی اتاق بود و نه خبری از مرد جوان او قبل از رفتن حفاظ‌های پنجره اتاقش را بازکرده و با خود برده بود. ظاهرا سرقت دستگاه مودم بیسیم‌ هم کار او بود. مدیر مهمان‌پذیر وقتی موضوع را از زبان یکی از خدمه مجموعه‌ اقامتی خود شنید بلافاصله با پلیس تماس گرفت و این سرقت را گزارش کرد.

زمانی نگذشت که مأموران کلانتری دوازدهم مشهد خود را به محل رساندند. تحقیقات برای شناسایی این سرقت زیاد پیچیده نبود زیرا صاحب مهمان‌پذیر قبل از اینکه مأموران برسند یک دور فیلم‌های ضبط شده از سارق را دیده و او را شناسایی کرده بود. متهم یکی از مسافران چند روزه این مجموعه اقامتی بود و درست چند ساعت قبل وقوع جرم، اتاقش را تحویل داده و هزینه اسکانش را هم تا ریال‌آخر پرداخت کرده بود.

مدارک شناسایی سارق نیز در اندک زمانی هویت او را فاش کرد و مأموران برای شناسایی او تحقیقات گسترده‌ای را شروع کردند. مأموران دایره تجسس کلانتری امام رضا(ع) مشهد با استفاده از تصاویر ضبط شده چند دستگاه دوربین مداربسته دیگر هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای اطراف محل ارتکاب جرم، موفق به ردزنی این سارق شدند.

بازداشت سارق هتل نشین در مشهد

متهم چند خیابان آن طرف‌تر در یک مهمان‌پذیر دیگر اتاقی اجاره کرده بود. زمانی مأموران پلیس روی سرش حاضر شدند که او به خوابی عمیق فرو رفته بود. مرد جوان با فریاد مأمور پلیس از جا پرید و زمانی که فهمید کار از کار گذشته به ناچار خود را تسلیم قانون کرد.

سارق هتل‌خواب حالا دست بسته از پله‌های مهمان‌پذیری که معلوم نبود برای آن چه خوابی دیده، به خودرو پلیس هدایت و سپس به کلانتری 12 مشهد منتقل شد. او از سفر اخیرش به مشهد گفت و مدعی شد که اهل و ساکن یکی از شهر‌های شمالی کشور است.

سارق در اعترافاتش گفت: در این مدت که مشهد بودم، برای اسکان یک اتاق اجاره می‌کردم و هزینه آن را با سرقت از خانه‌های مسکونی و مهمان‌پذیر‌ها تأمین می‌کردم. چند روز پیش به یک خانه مسکونی در محدوده خیابان حنایی مشهد دستبرد زدم. موتور و پمپ کولر این خانه را بازکردم و به همراه کولرگازی و 30 میلیون تومان پول نقد، با خود بردم. چند روز بعد از دیوار یک خانه دیگر بالا رفتم و دوچرخه‌ای را از آن سرقت کردم. علاوه بر این از صندوق یک مهمان‌پذیر 700 هزار تومان پول کش رفتم و گوشی تلفنش را نیز برداشتم.

متهم به یک خانه مسکونی خالی از سکنه در مرکز مشهد هم دستبرد زده بود و همه شیرآلات و در و پنجره‌های آلومینیومی این ملک را سرقت کرده بود. مرد جوان مدعی بود که اموال سرقتی را می‌فروخته و مبالغی گیرش می‌آمده که با پول‌های دزدی هزینه مواد مخدر، خوراک و جای خوابش را تأمین می‌کرده است.

دیگر همه چیز برای قانون روشن بود و عامل سرقت از مهمان‌پذیر حالا به 5 فقره سرقت اعتراف کرده بود. طبق گفته سرهنگ حسین دهقانپور، فرمانده جدید انتظامی مشهد این مرد جوان پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی به دادسرا منتقل شد. اگرچه متهم پس از سرقت از مهمان‌پذیر‌ها و خانه‌های هسته مرکزی مشهد به دام افتاد اما هنوز مشخص نیست که او اموال مسروقه را به چه شخص یا اشخاصی فروخته است. علاوه بر این با توجه به اعتیاد و سابقه کیفری این مرد 31 ساله احتمال ارتکاب جرائم اش در مشهد و دیگر شهرها وجود دارد. از همین رو سارق دستگیر شده پس از تشکیل پرونده قضایی با قرار مناسب روانه زندان شد و تحقیقات از او ادامه دارد.

دستگیری سارق خشن ، دیگر پرونده‌ای بود که مأموران دایره تجسس کلانتری امام رضا(ع) مشهد پس از حل معمای ماجرای سارق هتل‌ خواب آن را به نتیجه رساندند.

به گفته سرهنگ دهقانپور، این متهم که مردی 38 ساله است چندی پیش در منطقه آبکوه مشهد به یکی از شهروندان حمله کرده و با تهدید چاقو کیف و وسایل با ارزش او را سرقت کرده ‌بود.

اگر چه متهم فرار کرده و در مکانی نامعلوم خود را مخفی کرده بود اما طولی نکشید که مأموران پلیس با دردست داشتن سرنخ‌هایی از او، این مرد جوان را در هسته مرکزی مشهد شناسایی کردند.

این سارق خشن در حالی در برابر مجریان قانون به زانو درآمد که مال‌باخته او را در اطراف میدان بسیج مشاهده و موضوع را به فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کرده بود. مأموران کلانتری دوازدهم مشهد هم بدون فوت وقت خود را به محل رساندند و این مرد 38 ساله را دستگیر کردند.

سارق جوان که اعتیاد به مواد مخدر دارد و دارای سابقه کیفری سرقت است برای ادامه تحقیقات پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد منتقل و با حکم قضایی راهی زندان شده است. تحقیقات پلیس از اینکه متهم مرتکب چه جرائم دیگری شده، همچنان ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مهدی قرآنی

کدخبر: 691770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟