2544 مورد کودک آزاری در ایران / پزشکی قانونی اعلام کرد

رئیس سازمان پزشکی قانونی درباره آمار نزاع و درگیری نیز گفت: در مجموع آمار پرونده‌های نزاع در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش نیم درصد را داشته است و در این زمینه از ۵۸۲ هزار و ۵۶۷ مورد پرونده در سال ۹۸ به ۵۸۵ هزار و ۳۷۴ مورد در سال ۹۹ رسید.

به گزارش رکنا، در این بین آمار کودک آزاری نیز با افزایش سه درصدی به دو هزار و ۵۴۴ مورد رسید. آمار همسر آزاری نیز ۸۰ هزار و ۱۶۷ مورد بوده است. آنچه ما اعلام می‌کنیم مربوط به آمار مراجعات است.

آنچه خودم در برخی از مقالات علمی و بین‌المللی مطالعه کردم حاکی از آن بود که شرایط قرنطینه در دوران کرونا منجر به افزایش برخی خشونت‌ها از جمله همسرآزاری شده است.

مسجدی آرانی در خصوص آمار قصور پزشکی هم تصریح کرد: قصور پزشکی در بخش زنان با رشد ۱۵ درصدی، دندانپزشکی با کاهش ۰.۹ درصد و جراحی عمومی با ۶.۱ درصد افزایش روبه‌رو بوده‌ایم و در مجموع قصور پزشکی ۲.۲ کاهش داشته است.

وی همچنین مجموع آمار قربانیان سوء مصرف مواد مخدر را ۴۶۳۷ نفر در سال ۹۹ بیان کرد که در مقایسه با ۴۴۷۲ نفر که در سال ۹۸ جان خود را از دست دادند، افزایشی ۳.۶ درصدی داشته است.

مسجدی درباره آمار معاینات روانپزشکی نیز گفت: در سال ۹۸، ۶۲ هزار و ۵۰۱ نفر و در سال ۹۹، ۶۴ هزار و ۴۸۷ نفر مورد معاینات روانپزشکی قرار گرفتند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687799 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟