سرهنگ تازیکه گفت: در دسترس بودن اطلاعات و سرعت انتشار اخبار در فضای مجازی، علی رغم محسناتی که دارد در مواقعی نیز باعث هتک حرمت و بازی با آبروی افراد می شود. فلذا لزوم داشتن سواد رسانه ای و مراجعه به سایت ها و منابع اطلاعاتی موثق در دنیای امروز یک ضرورت است و موجب خنثی سازی شیطنت ها و جوسازی ها می شود.

وی در خصوص پیدا شدن جنازه یک شهروند در حوالی جاده کبودوال گفت: در پی تماس شهروندی با مرکز پلیس 110 مبنی بر رویت یک جسد در محور جنگلی جاده کبود وال، ماموران پلیس آگاهی و کارشناسان ویژه جرم به محل شدند و پس از انجام مراحل مقدماتی و تحقیقات پلیسی، جسد جهت انجام تحقیقات تکمیلی به پزشکی قانونی اعزام شد.

شواهد و مستندات پرونده و گزارش اولیه پزشکی حاکی از آن است که قتلی رخ نداده است و فرضیه بروز قتل به شدت ضعیف یاحتی منتفی است. تحقیقات تکمیلی بر روی پرونده در حال انجام است و نتیجه کامل تحقیقات متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی در خصوص شایعات منتشر شده در خصوص این پرونده گفت: متاسفانه پیش داوری ها، قضاوت های بی پایه و اساس در چنین پرونده هایی باعث می شود علاوه بر حفظ نشدن شان و آبروی افراد، ذهنیت جامعه نیز به سمت و سوی خلاف واقع متمایل شود. در خصوص این پرونده نیز باید اشاره کرد هیچ آثاری در خصوص استفاده از چاقو و تبر و ... بر روی جنازه دیده نمی شود و اعلام نظر نهایی پلیس در خصوص علت فوت پس از انجام کامل تحقیقات اعلام می شود.

وی در ادامه افزود: علی رغم جوسازی های منفی که در طی سال های اخیر در خصوص شرایط اجتماعی شهرستان علی آباد کتول صورت گرفته است، باید گفت این شهرستان دارای امنیت قابل قبولی است. در ضمن بیشتر درگیری ها و نزاع ها که حتی منجر به فوت افراد نیز می شوند خانوادگی یا مالی هستند که اصطلاحاً به این افراد مجرمین اتفاقی می گویند که بر خی از آنها حتی موقع انجام جرم، فاقد پرونده کیفری هستند و با مجرمین سابقه دار که مرتکب جرایم سازمان یافته یا قتل های خشن می شود متفاوت است.

سرهنگ تازیکه در ادامه از کاهش میزان سرقت در دو ماه آغازین سال به نسبت مدت مشابه در سال قبل خبر داد و گفت: در بحث خودرو، احشام، قطعات خودرویی با روند کاهشی مواجه بودیم اما در امر سرقت سیم و کابل و سرقت از اماکن دولتی شاهد روند رو به رشد هستیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 687790 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟