اینستاگرام کار دست شکارچی بی رحم بجنوردی داد + عکس

اینستاگرام  دست شکارچی گراز بجنوردی را رو کرد.

به گزارش رکنا،  شکارچی متخلف بجنوردی پس از آن که تصاویر شکار غیر مجازش از یک راس گراز وحشی را در اینستاگرام منتشر کرد،با شکایت محیط زیست به دستگاه قضا فراخوانده شد.

مدیر حفاظت محیطزیست شهرستان بجنورد گفت که انتشار تصاویر شکار به نوعی ترغیب به کار غیر مجاز محسوب می شود و پیگیرد قانونی دارد و این شکارچی متخلف نیز به دلیل انتشار این تصاویر با شکایت حفاظت محیط زیست این شهرستان مواجه شد.

محمد خالقی روز پنجشنبه افزود : پرونده این متخلف زیست محیطی از سوی یگان حفاظت محیط زیست تکمیل و در حال طی مراحل قانونی برای برخورد با متخلف قرار دارد.

به گفته وی با توجه به قرار گرفتن جرایم محیط زیستی در فهرست مصادیق محتوای مجرمانه ، جرم این فرد محرز است و مطابق با قانون نیز برخورد خواهد شد.

وی جریمه شکار غیر مجاز گراز وحشی را برابر با مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست حدود 450 هزار تومان اعلام کرد که باید در صورت محکومیت متخلف به خزانه دولت واریز شود.

همچنین در قانون جرم شکار گراز وحشی علاوه بر جریمه نقدی از سه تا ۶ ماه حبس تعیین شده است.

مدیرمحیطزیست شهرستان بجنورد همچنین از دستگیری یک متهم به زنده گیری یک بهله سارگپه ( پرنده شکاری) خبر داد و گفت : پرونده این متهم نیز پس از تشکیل در محیطزیست در اختیار دستگاه قضایی برای برخورد قانونی قرار گرفت.

وی جریمه شکار سارگپه را حدود 300 هزار تومان اعلام کرد.

سارگپه، پرنده شکاری با گردن کوتاه، بال‌های بلند و دم نسبتا کوتاه است و معمولا در حال بالباز اوج‌گیری و چرخش دیده می شود و نر و ماده سارگپه همشکل است و روی درخت‌ها یا صخره‌ها آشیانه می سازد.

در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارند و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند.

برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را مجموعا با گستره ۱۹۷ هزار هکتار مدیریت می کند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687105 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟