اعدام نشدن کارگردان سرشناس در قتل مسلحانه مرد تهرانی + عکس

کریم آتشی در اعترافاتش از اختلافات قدیمی اش با مرد همسایه پرده برداشت.

به‌ گزارش خبرنگار جنایی رکنا، ساعت 10 شامگاه چهارشنبه 19 شهریور سال 99 بود که صدای شلیک 3 گلوله در خیابان خواجه نصرالدین طوسی تهران به گوش رسید و خیلی زود ماموران برای بررسی موضوع به محل تیراندازی رفتند.

ماموران در خیابان خواجه نصیرالدین طوسی در حال جستجو بودند که در مقابل ساختمان 4 طبقه مردی را دیدند که در حال شستن لکه های خون از جلوی راه پله ها بود که مرد مرموز به محض مشاهده ماموران بسیجی وارد ساختمان شد و در را بست.

در ادامه ماموران بسیج ماجرا را به پلیس مخابره کرده و خیلی زود تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران همراه بازپرس ساسان غلامی در محل حاضر شدند.

بازداشت کارگردان سرشناس

کارآگاهان در بررسی های میدانی پی بردند که مرد مرموز کارگردان سینما و تلویزیون است که دقایقی قبل با شلیک گلوله دست به قتل زده است که ماموران در این مرحله سعی داشتند کریم آتشی را به صورت مسالمت آمیز بازداشت کنند اما مرد 56 ساله که مسلح به تفنگ کلاشینکف بود حاضر به تسلیم و خارج شدن از دفتر سینمایی اش را نداشت.

با توجه به طولانی شدن زمان و جمع شدن مردم در محل احتمال داشت که کریم آتشی به خودش یا مردم آسیبی بزند که در این مرحله و با گذشت 4 ساعت از ماجرای تیراندازی تیم نوپو به دستور بازپرس ویژه قتل وارد عمل شدند و با شکستن شیشه های ساختمان و اتاقی که کارگردان مسلح در آنجا بود با استفاده از گاز اشک آور وارد ساختمان شده و کریم آتشی را همراه با تفنگ کلاشینکف و 72 خشاب جنگی دستگیر کردند.

کارآگاهان در ادامه به محلی که خون ریخته شده بود رفته و با جسد مرد 60 ساله ای که از ناحیه سر هدف گلوله مرگبار قرار گرفته بود را شناسایی کردند.

پیدا شدن جسد مرد 60 ساله در دفتر کار کریم آتشی

در ادامه مأموران به‌دنبال رد خون‌هایی که در راهرو ریخته شده بود رفتند و ساختمان را مورد بازرسی قرار دادند و در نهایت با جسد مرد 60 ساله‌ای مواجه شدند که بر اثر شلیک چند گلوله به جمجمه و بدن او به قتل رسیده بود.

متهم که برای انکار قتل راه گریزی نداشت قتل را پذیرفت و در تشریح ماجرا گفت: دفتر کارم در طبقه همکف این ساختمان است و من چند شب در هفته برای کار در دفترم می‌مانم. مقتول مالک سه واحد این ساختمان بود و دو واحد آن را اجاره داده بود و یکی از واحدها نیز در اختیار خودش بود. از مدت‌ها قبل بر سر مشکلات ساختمان با او اختلاف داشتم و از طرفی افراد زیادی به واحدش رفت و آمد داشتند و همین مسأله من را آزار می‌داد. چندین بار به او تذکر داده بودم اما بی‌فایده بود. حتی به‌خاطر این اختلافاتی که با مقتول داشتم در دو دادسرا شکایاتی را علیه او ثبت کرده‌ام که در حال رسیدگی است.

او ادامه داد: مقتول مدتی قبل یک در آهنی بین طبقه همکف و طبقه اول کار گذاشته بود و شب حادثه بی‌دلیل با یک چکش به در می‌کوبید که به تصور من او به عمد این کار را می‌کرد تا من را عصبی کند. از دفترم بیرون آمدم و بابت این کارش به او تذکر دادم که اصلاً توجهی نکرد‌ و ما باهم درگیر شدیم و با سلاحی که داشتم به او شلیک کردم و یکی از گلوله‌ها به جمجمه‌اش اصابت و او فوت کرد. بعد از آن هم تصمیم داشتم جسد را به زیرزمین منتقل کنم اما چون خون زیادی مقابل در ریخته بود، داشتم آنها را می‌شستم که مأموران متوجه‌ کارم شدند و لو رفتم.

وی در مورد اینکه اسلحه را از کجا آورده گفت: ما معمولاً برای فیلم‌های اکشن و پلیسی از مراکز نظامی سلاح می‌گیریم و بعد از پایان کار فیلمبرداری اسلحه‌ها را تحویل می‌دهیم. اخیراً برای تولید یک کار سینمایی ۸ اسلحه تحویل گرفتیم اما ۷ اسلحه را برگرداندیم و یکی را پیش خودم نگهداشتم. ۷۲ فشنگ جنگی نیز از قبل داشتم.

کریم آتشی در دادسرای امور جنایی تهران

صبح روز شنبه 22 شهریور ماه کریم آتشی برای تحقیقات بیشتر به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و پیش روی بازپرس ساسان غلامی به تیراندازی مرگبار اعتراف کرد.

کریم آتشی گفت: مقتول واحد بالای دفتر کاری ام بود و 2 اتاق را به عنوان دفتر وکالت اجاره داده بود که روی در یکی از اتاق ها دفتر وکالت خانمی بود که اصلا وجود نداشت و بارها با انتشار آگهی برای دفتر وکالت خانم درخواست منشی خانم می کرد که بیشتر اوقات افرادی که به این دفتر مراجعه می کردند با نارضایتی از ساختمان خارج می شدند. رفت و آمدهای نامناسبی در این ساختمان بود که باعث اعتراض همه همسایه ها بود.

وی افزود: اختلاف من و مقتول از 15 سال قبل شروع شد اما از 8 سال قبل اختلافات بیشتر شد و او اصرار داشت که ساختمان را بکوبیم و بازسازی کنیم اما من و همسایه ها راضی به این کار نبودیم که بعد از مدتی متوجه شدیم خودش شروع به تخریب بخشی از ساختمان کردکه است و حتی کلید پشت بام را برداشته بود و در اختیار کسی قرار نمی داد و با وجو اینکه سقف مشکل داشت اجازه نمی داد کسی برای تعمیر به پشت بام برود.

این کارگردان تلویزیون و سینما ادامه داد: مقتول بین طبقه همکف و زیر زمی ندری قرار داده بود و آنجا را پاتوق افراد معتاد کرده بود و داخل فاضلاب مواد شست و شوی شیمیایی می ریخت که باعث نفس تنگی من می شد و هر روز اذیت می کرد.

کریم آتشی گفت: از زمانیکه کرونا به ایران آمد من با توجه به آموزش تئاتری که در دفتر کاری ام داشتم و شاگردانم به آنجا می آمدند تصمیم گرفتم شب ها در دفتر کارم بمانم تا اتفاقی برای خانواده ام نیفتد.

وی افزود: شب ها ساعت 8:30 در دفتر می خوابیدم تا اینکه شب حادثه در حال استراحت بودم که صدای ضربه زدن چکش به در فلزی راه پله ها می کوبید که از خواب بیدار شدم و با برداشتن تفنگ کلاشینکف به محل صدا رفتم و از مرد همسایه خواستم که به این سر و صداها پایان دهد اما او به تذکر من بی تفاوت بود و بر سر همین موضوع با هم درگیر شدیم که ابتدا 2 تیر هوایی شلیک کردم.

کریم آتشی گفت: بعد از شلیک 2 تیرهوایی، مقتول لوله اسلحه را گرفت که ناگهان گلوله ای شلیک شد و ابتدا فکر کردم تیر باعث زخمی شدن او شده و کمی خون آمد و در ادامه به دفتر کارم رفتم و در حال استراحت بودم که پلیس به سراغم آمد و دستگیر شدم.

کارگردان تلویزیون و سینما در خصوص نگهداری اسلحه ادامه داد: برای یکی از کارهای سینمایی 8 تفنگ کلاشینکف گرفته بودیم که بعد از کار آنها را تحویل داده بودند تا اینکه بهمن ماه بود برای کاری به انباری دفتر رفتم که دیدم یکی از تفنگ ها با 2 خشاب جامانده بود که به مدیر تدارکات گفتم آن را بازگرداند اما با وجود کرونا دیگر کسی به دفتر مراجعه نکرد و اسلحه در دفتر کارم ماند.

بخشش کریم آتشی قبل از صدور کیفرخواست

با گذشت 8 ماه از این پرونده جنایی در حالیکه بازسازی صحنه جرم صورت گرفته بود و پرونده در یک قدمی صدور کیفرخواست بود بازپرس ساسان غلامی از شعبه 3 دادسرای امور جنایی تهران با میانجیگری توانست رضایت اولیای دم را برای بخشش کریم آتشی بگیرد.

اولیای دم قبل از صدور کیفرخواست با حضور در شعبه 3 دادسرای امور جنایی تهران رضایت خود را برای بخشش کریم آتشی اعلام کردند.

اولیای دم در اظهاراتشان عنوان کردند با توجه ماه مبارک رمضان رضایت خود را اعلام کردند.

بنا بر این گزارش، پرونده کریم آتشی با توجه به بخشش اولیای دم برای رسیدگی جرم از جنبه عمومی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 686622 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟