اشکان 34 گلوله خورد و زنده ماند! / اختلاف ناموسی بود + عکس

به گزارش رکنا، پسرجوان پس از شلیک های خونین،معجزه آسا زنده ماند و در دادگاه درخواست اشد مجازات را مطرح کرد.

رسیدگی به این پرونده از اردیبهشت ماه سال ۹۸ به دنبال انتقال پیکر خونین پسر20ساله ای به نام اشکان به بیمارستانی در ورامین آغاز شد.

 وی که از ناحیه پا به شدت زخمی شده بود تحت عمل جراحی قرار گرفت و معجره آسا زنده ماند. پزشکان در عمل جراحی  34 پوکه گلوله را از پای اشکان بیرون آوردند .اشکان پس از بهبودی نسبی مجرم سابقه داری به نام سیاوش را که از بستگان پدری اش بود به عنوان عامل شلیک خونین معرفی کرد .

وی گفت ما: من و برادرهایم سالهاست با عموزاده هایمان اختلاف داریم. از مدتی قبل اختلاف های ما و سیاوش و برادرهایش  بیشتر شد. اختلاف ما به خاطر مسائل مالی و ناموسی بود. چند سال قبل یکی از برادرزاده های سیاوش ربوده شد و من به عنوان متهم بازداشت و به 5سال زندان محکوم شدم.با قرار وثیقه آزاد بودم و به  حکم اعتراض کرده بودم که نیمه شب در حال بازگشت به خانه سه نفر که صورت هایشان را پوشانده بودند به من حمله کردند.من سیاوش را از روی مشخصات ظاهری اش شناختم. او اسلحه وینچستر در دست داشت که با دیدن او شوکه شدم. او یکباره به سمتم شلیک کرد و وقتی من روی زمین افتادم او و دو همدستش با موتور فرار کردند.

 به دنبال اطلاعاتی که این مرد به پلیس داده بودم سیاوش که چندین سابقه کیفری در پرونده اش داشت ردیابی و بازداشت شد اما جرمش را نپذیرفت و مدعی شد شاکی به دروغ چنین ادعایی را علیه من مطرح کرده است .

سیاوش گفت: قبول دارم سالهاست با خانواده اشکان اختلاف دارم. اما من با وینچستر به او شلیک نکردم .او و برادرهایش مدتهاست با افراد دیگری نیز اختلاف دارند و  احتمالا آنها به او شلیک کرده اند.من بی گناه هستم.

اشکان اما در مواجهه حضوری با متهم وی  را دروغگو خواند و گفت :وقتی سیاوش به پایم شلیک کرد  و من روی زمین افتادم او بالای سرم ایستاد و گفت عمدی به پایم شلیک کرده اما دفعه بعد مستقیم به سرم شلیک می‌کند و به زندگی ام پایان می‌دهد .من او را شناختم و شک ندارم او کسی است که به من شلیک کرده است.

در حالیکه سیاوش با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیونی آزاد شده بود دو عموزاده دیگر وی به نام های  طاهر و رامین نیز بازداشت شدند و پرونده شان  برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد .در این میان متهم ردیف دوم به طرز مشکوکی جان سپرد و رامین به اتهام قتل طاهر تحت بازجویی قرار گرفت.

در جلسه دادگاه چه گذشت؟

جلسه رسیدگی به پرونده  شلیک خونین با وینچستر دو روز پیاپی  در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران ادامه داشت. در ابتدای جلسه اشکان گفت: من در حال بازگشت به خانه بودم که سه نفر که صورت هایشان را پوشانده بودند به من حمله کردند. آنها مقابل پارک پونک در ورامین مرا به دام انداختند. یکی از آنها که مشخصات ظاهری اش نشان می داد سیاوش است وینچستر را بیرون کشید. دیدم از اسلحه آتش بیرون زد و دیگر چیزی نفهمیدم. من در بیمارستان معجزه اسا زنده ماندم و پزشکی قانونی جای 34گلوله را روی پایم تایید کرده است.من نمی توانم به درستی راه بروم. به همین خاطر برای سیاوش و همدستانش اشد مجازات می خواهم.

وی درباره اختلاف های قدیمی با متهمان گفت: چون چندسال قبل برادرزاده سیاوش ربوده شده بود و من در آن پرونده متهم بودم آنها با انگیزه انتقام جویی به من شلیک کردند.اما حالا جرمشان را انکار می کنند.من شاهدانی دارم که ثابت می کنم عامل شلیک سیاوش و عموزاده هایش بوده اند.

سپس سیاوش به دفاع پرداخت. وی گفت: من چون چندین سابقه کیفری در پرونده ام دارم هر بار جرمی در ورامین رخ می دهد بی دلیل بازداشت می شوم.اشکان مدتی قبل برادرزاده مرا ربوده بود.به همین خاطر علیه او شکایت کردیم و پرونده در جریان بود.اما این موضوع هیچ ارتباطی با شلیک به اشکان ندارد و من نمی دانم چه کسی شبانه به او شلیک کرده است.

وی درباره قتل متهم ردیف دوم گفت: من در زندان بودم که متوجه شدم طاهر کشته شده است. می گویند یک نفر عمدی او را با ماشین زیر گرفته و رامین به همین اتهام در زندان است.

سپس رامین که از زندان به دادگاه منتقل شده بود به دفاع ایستاد و گفت: من از ماجرای شلیک به اشکان هیچ اطلاعی ندارم و بی دلیل پایم به این پرونده کشیده شده است.من در پرونده کشته شدن طاهر به عنوان مظنون بازداشت هستم.

سپس قضات از شاهدانی که اشکان به دادگاه معرفی کرده بود خواستند تا به تشریح آنچه دیده اند بپردازند.

یکی از شاهدان گفت: من و دوستانم در پارک بودیم که سه نفر را که صورت هایشان را بسته بودند دیدیم به سمت اشکان شلیک کردند.من از روی خالکوبی روی دست سیاوش او را شناختم.

دومین شاهد نیز گفت: من از روی هیکل طاهر و رامین آنها را شناسایی کردم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا برای این پرونده حکم صادر کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 683270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟