غیرعمد بودن اتهام مقصران حادثه هواپیمای اوکراینی + فیلم
حجم ویدیو: 24.94M | مدت زمان ویدیو: 00:03:24

سخنگوی قوه قضاییه امروز در چهل ودومین نشست خبری خود به صورت آنلاین با نمایندگان رسانه‌های جمعی درباره آخرین وضعیت پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: این پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است و در مسیر انجام تحقیقات دادسرای نظامی با بکارگیری تیم های تخصصی در حوزه های مختلف و با بهره گیری از کارشناسان ذی ربط و با استفاده از جعبه سیاه هواپیما که خوانش آن انجام شد، دقیق ترین و فنی ترین بررسی ها انجام شده است و در قالب قرار نهایی و صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

به گزارش رکنا، اسماعیلی افزود : بخش قابل توجهی از این ادله و مستندات در اختیار کشورهای ذینفع و اوکراین قرار گرفته است. نحوه بررسی های دقیق قضایی مورد تایید کشورهای دیگر که در جریان این پرونده بودند قرار گرفته است.

اسماعیلی درباره علنی و یا غیرعلنی برگزار شدن دادگاه پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: این موضوع در اختیار رئیس دادگاه است، لکن تا کنون تصمیمی از جانب رئیس دادگاه اعلام نشده است.

 وی تاکید کرد: بررسی‌ها در این زمینه نشان از غیر عمدی بودن این حادثه دارد و ادعاها در خصوص عمدی بودن آن صحت ندارد.

قطع درختان در سنندج

وی درباره قطع درختان در سنندج گفت: حادثه تلخ بود و قطع اشجار به عنوان موجود زنده خاطر همه علاقمندان به طبیعت را آزرده می کند. پیگیری های جدی از ناحیه کردستان و سنندج انجام شده است. گمانه هایی در رابطه با مقصر یا مقصرین وجود دارد و در حال بررسی است.

البته اشجار قطع شده ۲ هزار تا نبوده و کمتر بوده است‌. اما یک درخت هم برای ما یک عدد است و قطع اشجار موضوع مهمی است و با متخلفین برخورد می کنیم. با قطع درختان و متخلفان در این حوزه اغماص نخواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 682019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟