دستگیری زن مشهدی که سردسته تبهکاران بود / مردان را اجیر می کرد

زن مشهدی که مردان را اجیر می کرد تا با فریب طمعه هایش را بدست بیاورد ردزنی و دستگیر شد.

به گزارش رکنا، نه از نقشه زیرکانه خبری بود و نه شگرد خاصی را پیاده کرده بودند. آن ها تنها با شناسایی شهروندانی که قصد داشتند کالای گران قیمتی را در سایت های واسطه گر بفروشند، خود را به جای خریدار دست به نقد جا زده و به سراغ این افراد می رفتند. این شیادان با پیروی از همان شگردهای قدیمی، بدون پرداخت یک ریال کالای لوکس را سرقت کرده و متواری می شدند.

اولین نشانه های این شیادی آشکار با شکایت یک شهروند آغاز شد. این فرد برای تشکیل پرونده به شعبه 217 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 مشهد هدایت شد.

شاکی در برابر قاضی وحید خاکشور قره سو اعلام کرد که قصد فروش کالای گران قیمتی را در یکی از سایت های واسطه گر داشته است. او تصویر و قیمت کالا را در این سایت بارگذاری می کند که شهروندان زیادی برای خرید با او تماس می گیرند و از آنجا که بیشتر این افراد درخواست تخفیف داشته اند، به توافق نمی رسند. در این میان خانمی جوان در تماس با فروشنده پس از دریافت مشخصات فنی کالا اعلام می کند که خواهان این کالاست و بدین گونه قراری را با فروشنده می گذارند.

شاکی به مقام قضایی می گوید که وقتی زن جوان سر قرار حاضر شد، 2مرد هم او را همراهی می کردند. آن ها پس از تحویل کالا و تست اولیه آن، بدون چانه زنی های مرسوم کارت عابربانکی را به من دادند تا از یک خودپرداز که در همان نزدیکی بود، مبلغی را به حساب خودم واریز کنم. یکی از این افراد هم با من جلوی عابربانک آمد و هنگامی که من قصد داشتم عملیات بانکی را انجام دهم، او به بهانه اینکه کارت دیگری هم باید از توی خودرو بیاورد، به سمت خودرو رفت اما ناگهان درون خودرو پرید و از محل گریخت.

بررسی های قضایی نشان داد که کارت واگذار شده به این شهروند نیز سرقتی بوده است. هم زمان با این شکایت، چند شهروند دیگر نیز شکایت های مشابهی را مطرح کردند و چند نفر نیز با دریافت پیامک واریزی جعلی فریب خورده و کالا را تحویل داده بودند.

در جست و جوی شیادان سریالی مشهد

وقتی برای مقام قضایی مسجل شد که با یک باند سرقت روبه روست، بلافاصله از کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی خواست تا با ورود به پرونده، زمینه شناسایی متهمان را مهیا کنند.

کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان رضوی با هدایت سرهنگ جواد قنبری، وارد عمل شدند و بررسی های خود را با دعوت از مال باختگان آغاز کردند. تحقیقات اولیه آن ها نشان می داد که 2متهم پرونده پس از شناسایی سوژه های خود در سایت های واسطه گر، طبق نقشه از پیش طراحی شده اقدام به سرقت می کرده اند.

کارآگاهان پس از بررسی های بعدی متوجه شدند که سارقان اصلی 2 مرد هستند که یک زن نیز به منظور فریب شهروندان آن ها را همراهی می کند.

شناسایی 2متهم پرونده

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به چهره زنی متهمان و با توجه به سرنخ های موجود در پرونده گفت: مأموران توانستند این متهمان را در مشهد دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کنند.

سرهنگ جواد شفیع زاده افزود: متهمان که با ادله و مستندات موجود ناچار به بازگو کردن حقیقت شدند تا کنون به 6فقره سرقت با این شگرد اعتراف کرده اند و بررسی ها برای دستگیری دیگر همدست این افراد که زنی جوان بوده است، ادامه دارد.

احتمال افزایش شاکیان

بازپرس شعبه 217 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 مشهد نیز با تقدیر از عملیات ضربتی کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: این افراد تاکنون به تعدادی سرقت اعتراف کرده اند، اما با توجه به تعدادی شکایت مشابه از سوی شهروندان احتمالا میزان این سرقت ها افزایش یابد.

قاضی وحید خاکشور قره سو با اعلام اینکه دستور لازم برای بررسی موضوع وکشف دیگر اقدامات مجرمانه متهمان صادر شده است، بیان کرد: شهروندان هنگام خرید و فروش کالا در سایت های واسطه گر و فضای مجازی مراقبت بیشتری داشته باشند و ضمن رعایت جوانب احتیاط در خرید و فروش کالا با افراد غریبه و ناشناس ، تا زمانی که وجه را تحویل نگرفته و پیامک واریز برایشان نیامده از واگذاری کالا خودداری کنند.

وی ادامه داد: گاهی فروشندگان نیز کالاهای تقلبی را به جای کالای اصلی به افراد می فروشند که خریدار باید تنها پس از مشاهده کالای اصلی در فضای حقیقی وجه را واریز کند.

بازپرس شعبه 217 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 مشهد از شهروندانی که با این شگرد از آن ها سرقت شده خواست هرچه سریع تر برای پیگیری شکایت خود اقدام و به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان رضوی مراجعه کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 679818 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟