بازداشت یک مرد که عکس های بی آبرویی انتشار می داد / در کردستان فاش شد

مرد جوانی که در شبکه اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر و موضوعات غیر اخلاقی می کرد دستگیر شد.

به گزارش رکنا، سرهنگ مهدی دانش پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: در پی رصد و پایش فضای مجازی و پیام‌ رسان‌های اجتماعی کانالی با محتوای مستهجن شناسایی شد که مدیر این کانال با 100 هزار عضو اقدام به انتشار تصاویر‌ و موضوعات غیراخلاقی می‌ کرد.

وی در تشریح جریان پرونده افزود: با توجه به حساسیت موضوع جهت شناسایی گرداننده یا گردانندگان این کانال موضوع در دستور کار مأمورین این پلیس قرار گرفت و کارشناسان این پلیس با تلاش‌های شبانه‌روزی فردی به هویت معلوم شناسایی و با دستور قاضی پرونده نامبرده دستگیر و به این پلیس انتقال داده و به مراجع قضایی معرفی شد.

عکس مستهجن بفرستید مجازات خواهید شد

رئیس پلیس فتا استان کردستان به کاربران شبکه‌های اجتماعی هشدار داد‌: بر اساس ماده 14 قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس به‌وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده، محتویات مستهجن را منتشر و توزیع کند، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد؛ بنابراین بر اساس این ماده‌قانونی، هیچ‌کس نمی‌تواند عکس مستهجنی از خود یا دیگران ولو این‌که ایرانی نباشند، منتشر کند و اگر چنین کاری انجام دهد، مجازات خواهد شد.

سرهنگ دانش پور با اشاره به اینکه جنگ امروز جنگ فرهنگی در دنیای مجازی است، گفت: این امر هوشیاری پلیس را برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی بخصوص شبکه‌های اجتماعی دوچندان می‌کند.

این مقام انتظامی بابیان اینکه آشنایی کامل با فن‌آوری روز و جرائم از اهداف ناجا است، تصریح کرد: به‌روز بودن پلیس در بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات، توانمندی پلیس را افزایش داده و خلاءهای بستر جرائم و آسیب‌های اجتماعی را از بین می‌برد.

سرهنگ دانش پور خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش مردمی با ما در میان بگذارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 679481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟