لو رفتن عملیات انتحاری داعشی ها در کرمان / در سال 99 رخ داد

 عملیات تروریستی در یکی از شهرستان های استان کرمان خنثی سازی شد.

به گزارش رکنا، مدیرکل اطلاعات استان کرمان در پاسخ به این سئوال که طی یک سال گذشته چند عملیات تروریستی در استان کرمان کشف و خنثی شده؟ تصریح کرد: در سال ۹۹ برحسب رصدهای اطلاعاتی تعدادی از سرویس های اطلاعاتی متخاصم و گروه‌های تروریستی به صورت جدی با طراحی و پیشبرد اهداف تروریستی درصدد ایجاد ناامنی و خدشه به امنیت استان کرمان بودند که مصادیق و نمونه های آن ها موجود است اما با اشراف اطلاعاتی مناسب اداره کل اطلاعات از اجرایی شدن آنها جلوگیری شده است؛ به عنوان نمونه یکی از عناصر تکفیری وابسته به گروهک تروریستی داعش که قصد داشت در اجتماعات تاسوعا و عاشورای حسینی به روش جاسازی مواد منفجره در محل تجمع عزاداران در یکی از شهرستانها عملیات تروریستی انجام دهد که قبل از انجام هرگونه اقدام تروریستی توسط این اداره کل دستگیر شد.

مدیرکل اطلاعات استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در راستای مبارزه با فساد اقتصادی و اطاعت از اوامر مقام معظم رهبری، این اداره کل با رویکرد پیشگیری و مقابله با فساد تلاش خود را معطوف به اقدامات صیانتی، ایجابی با تاکید بر ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با مصادیق مختلف فساد اقتصادی کرده که برخوردهای صورت گرفته با مفسدین و عوامل اخلالگر در حوزه‌های مختلف اقتصادی منجر به دستگیری و احضار تعداد زیادی از آنها، کشف و ضبط و جلوگیری از انتقال غیرقانونی میلیاردها تومان و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال شده لذا برخورد قاطع و بدون ملاحظه با افراد سوء استفاده کننده از موقعیت و امکانات در اختیار خود، در دستور کار مستمر قرار دارد.

ماجرای خنثی سازی عملیات انتحاری داعشی ها در کرمان

کوثری افزود: در سال گذشته چند نفر از مدیران برخی بخش‌های اقتصادی استان به اتهام ارتشاء، اختلاس، سوءاستفاده از موقعیت شغلی، تضییع حقوق بیت المال، تحصیل مال نامشروع، پولشویی و ... با هماهنگی قضایی بازداشت شده و پس از تکمیل تحقیقات در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفتند که برخی از آن ها به مجازات هایی از جمله حبس تعزیری، جزای نقدی، انفصال دائم از خدمات دولتی و ... محکوم شده و پرونده سایرین در حال رسیدگی است.

کوثری تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که با توجه به بررسی های بدوی درباره این گونه افراد، هشدارهای صیانتی لازم به آنها داده شده اما متاسفانه مورد کم توجهی قرار گرفته است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 675738 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟