تصادف کودک ساوجی را کرونایی کرد و کشت + جزییات

به گزارش رکنا، دکتر محمود کریمی  اظهار کرد: تست کرونا این کودک مصدوم پس از انتقال به بیمارستان شهید مدرس مثبت تشخیص داده شد. شدت درگیری این کودک با بیماری کرونا باعث شد این کودک که دچار آسیب ناشی از تصادف نیز شده بود، با وجود تلاش کادر درمان برای نجاتش، متاسفانه جان خود را از دست بدهد و در واقع قربانی این ویروس منحوس شود.

وی ادامه داد: کرونا کودکان را نیز مبتلا می کند و توجه ویژه والدین به رعایت پروتکل های بهداشتی درخصوص کودکان و حفاظت از آنها در مقابل این بیماری ضروری است و از مردم درخواست می‌شود این بیماری را جدی گرفته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وضعیت کرونا در استان مرکزی

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه با اشاره به اعلام تعطیلی گروه‌های شغلی ۲، ۳، ۴ و بازارها و پاساژهای مسقف در ساوه و زرندیه از امروز یکشنبه ۱۵ فروردین ماه اظهار کرد: متاسفانه به دلیل اینکه تعداد افراد مبتلا و موارد بستری با شیب بسیار تندی در حال افزایش است، لذا طبق مصوبه شورای پدافند زیستی و دستور استاندار مرکزی از روز یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ تمامی گروه‌های شغلی ۲، ۳، ۴ و بازارها و پاساژ های مسقف تا اطلاع ثانوی در شهرستان ساوه تعطیل اعلام شد.

وی بیان کرد: در حالیکه اجرای این مصوبه در شهرهای خمین، زرندیه و ... که در شرایط نارنجی قرار دارند عملیاتی شده و مشاغل ۲،۳،۴ تعطیل هستند اما در شهرستان ساوه همچنان فعالیت این مشاغل ادامه دارد و تعطیل نیستند.

دکتر کریمی افزود: سهم ساوه از اهمال کاری برخی مطب‌های خصوصی، اصناف و برخی مشاغل، جانباختن شهروندان و ازدیاد آمار مبتلایان است. انتظار می‌رود روسای اتحادیه های صنفی و بازرسان اصناف نسبت به نظارت بر تعطیلی صنوف گروه های ۲،۳،۴ همکاری و نظارت لازم را بعمل آورند.

وی تاکید کرد: مصوبه ستاد استانی و شهرستانی مبنی بر تعطیلی لازم‌الاجراست و نیازی به اعلام از سوی اتحادیه ها و اتاق اصناف نیست و در صورت تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. ممنوعیت برگزاری جلسات با بیش از ۱۵ نفر، از دیگر مصوبات است و از مردم انتظار می رود از حضور در اماکن شلوغ و پرجمعیت پرهیز کنند.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه تاکسی‌ ها، اتوبوس‌های برون شهری و درون شهری و ناوگان حمل‌ونقل عمومی را مرکز انتقال ویروس دانست و افزود: طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس‌ها باید با ظرفیت ۵۰ درصدی باشد، اما در نخستین روز اجرای این مصوبه متاسفانه شاهد فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی با ظرفیت حداکثری هستیم.

وی از ابتلای ۱۶۱ نفر به کرونا در ساوه و زرندیه طی امروز خبر داد و به شناسایی ۱۱۵ نفر از طریق تست PCR و ۴۶ نفر با تست سریع و بستری شدن ۱۹ نفر اشاره کرد و افزود: به طور کلی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به حال ۱۴۵۶۳ نفر در دو شهرستان ساوه و زرندیه به این بیماری مبتلا و متاسفانه ۳۴۱ نفر جان باخته‌اند.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ نفر در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۱۹ نفر در شبانه روز گذشته بستری شده اند و یک نفر جان خود را از دست داده است.

دکتر کریمی با تاکید بر اینکه سلامتی خود و همنوعان را فدای منافع اقتصادی نکنیم و با رعایت دستورالعمل ها موجب حفظ سلامت جامعه شویم، اظهار کرد: با تلاش و همکاری همگانی، زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم و به مبارزه ادامه دهیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 674632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟