آزادی 6 مدلینگ زن و مرد از زندان با عفو رهبری + اسامی و عکس ها

اختصاصی / با عفو شش مدلینگ ایرانی،شمارش معکوس برای آزادی آنها آغاز شد.

به گزارش اختصاصی رکنا،در سال های اخیر چهره هایی در فضای مجازی ظهور کردند که تحت عنوان مدلینگ فعالیت داشتند اما انتشار تصاویر غیر متعارف این افراد با قوانین جمهوری اسلامی منافات داشت و منجر به پیگیری قضایی فعالیت این افراد و در نهایت بازداشت آنها شد.

اخبار اختصاصی رکنا - کپی رایت

در حالی که پرونده تخلف این افراد هم چنان در جریان بوده و در بازداشت به سر می بردند،اما اسامی آنها در لیست کسانی قرار گرفت که مشمول عفو قرار گرفتند.به این ترتیب این افراد با طی روال اداری و قانونی به زودی آزاد خواهند شد.

در ادامه این گزارش به اسامی این افراد و بیوگرافی آنها توجه کنید.

ستاره طباطبایی

نامش ستاره طباطبایی است و نام او در لیست عفو شدگان قرار دارد و این در حالی است که او نیز به اتهام فعالیت نامتعارف مدلینگ بازداشت شده بود.

عاطفه اسکندری که بود؟

عاطفه اسکندری نام یک دختر خوزستانی است که در سال 2015 در مسابقه دختر شایسته شرکت کرد.او متولد سال 69 است و در رشته مهندسی عمران فارغ التحصیل شده است.عاطفه اسکندری بارها گفته بود علاقه مند به مدلینگ است و به زندگی افراد مشهور علاقه دارد.

ماندانا یاور و مدلینگی برای دختران شایسته

حدود هفت سال قبل یک دختر ایرانی به نام ماندانا یاور به عنوان مدلینگ در مسابقه دختران شایسته شرکت کرد و عنوان ملکه زیبایی را به دست آورد.او که به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی دختران شایسته شرکت کرده بود،چندی بعد بازداشت شد.

عکاسی مدلینگ حامد بدیعی

حامد بدیعی نام یک عکاس و فیلمبردار ایرانی است که به صورت تخصصی در زمینه عکاسی مدلینگ فعالیت می کرد.اما فعالیت های خارج از چارچوب او سبب شد تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و بازداشت شود.

حامد بدیعی متولد سال 60 و فارغ التحصیل رشته عکاسی از دانشگاه تهران است.

مونا ملکوتی و طراحی لباس مدلینگ

مونا ملکوتی نام یک طراح لباس است که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه هنرهای زیبا گرفته بود.او چندی قبل به دلیل فعالیت های غیرمتعارف و نامنطبق با قوانین جمهوری اسلامی بازداشت شد.

شیما افخمی کیست؟

شیما افخمی نام یکی دیگر از افرادی است که نام او در لیست عفو شدگان قرار دارد و این در حالی است که او نیز به اتهام فعالیت نامتعارف مدلینگ بازداشت شده بود.

شیما افخمی

اظهارات یک مقام قضایی

بعد از انتشار این خبر در رکنا یک مقام قضایی اظهار داشت: این افراد پس از طی مراحل قضایی بدون هیاهو و با طی روال قانونی خواستار عفو خود و گذشت قانون از اعمال خود شدند و به همین طریق نیز به خواست خود رسیدند. کمپین های فضای مجازی با هشتگ های تحمیلی برای آوردن فشار به دستگاه قضائی هیچگاه موفق نبوده اند اما رفتار قانونی و در ارامش نشان داد می توان بی سر و صدا به خواست خود رسید.

 امروزه در عصر شبکه های اجتماعی اولین کاری که برخی به ذهنشان می رسد این است که گوشی خود را بردارند و بدون مدرک و سند هر چه خواست بگویند. در پرونده های مهم قضائی هم که حمایت آلبانی نشینان و مرکز اعتدال سعودی نیز مهیا است تا هر صدایی را ضریب بدهند و از کاه کوه بسازند. به نظر می رسد این اقدام قوه قضائیه یک ریل گذاری برای جهت دهی به رفتار کسانی است که هم به اصلاح امور می اندیشند هم دوست دارند در چارچوب قانون عمل کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 674576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
فاطمه شیخ علیزاده
آیا این خبر مفید بود؟