کلاهبرداری  2 میلیاردی با یک پیامک 2 هزار تومانی / پلیس فتا تهران فاش کرد

 کلاهبردار حرفه ای  با ارسال پیام "جهت تایید آگهی در سایت درج آگهی 20 هزار ریال واریز کنید؛ در غیر این صورت آگهی شما پاک خواهد شد" از کاربران فضای مجازی 2 میلیارد ریال کلاهبرداری کرد.

به گزارش رکنا ، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" رئیس پلیس فتا گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا تهران مراجعه و مدعی شد مبلغ 400 میلیون ریال بصورت غیرمجاز از حساب بانکی ام برداشت شده است.

وی عنوان کرد: شاکی پرونده در ادامه اظهارات خود گفت: قصد فروش خودرو خود در یکی از سایت های درج آگهی را داشتم، دقایقی بعد از اینکه خودرو را آگهی کردم پیامکی برایم ارسال شد و در متن پیامک نوشته شده بود جهت تایید و ثبت آگهی باید از طریق لینک ارسال شده مبلغ 20 هزار ریال پرداخت کنم که بنده بدون بررسی و توجه به آدرس صفحه وارد شده تمام اطلاعات بانکی خود را وارد کردم و بلافاصله تمام موجودی حسابم خالی شد.

رئیس پلیس فتا ابراز داشت: افسر پرونده با دریافت مستندات ارائه‌شده توسط شاکی اقدامات خود را آغاز کرد و با بررسی همه جانبه و بهره گیری از روش های علمی و فنی سرنخ‌های مهمی بدست آورده و با درکنار هم قرار دادن پازل های این پرونده در نهایت به این کلاهبردار سایبری رسیده و موفق به شناسایی هویت وی شده است.

دستگیری کلاهبردار حرفه ای در جنوب تهران

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی و مشخص شدن مخفیگاه متهم، پس از تشریفات قضائی متهم در یک اقدام پلیسی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا انتقال یافت.

این مقام سایبری با بیان اینکه متهم به برداشت غیر مجاز به مبلغ 2 میلیارد ریال از حساب کاربران فضای مجازی معترف شد، به شهروندن توصیه کرد: کاربران سایت یا اپلیکیشن‌‌های درج آگهی باید به این موضوع دقت داشته باشند که این برنامه‌ها برای پرداخت وجه از پیام کوتاه استفاده نمی‌ کند،برای پیشگیری از برداشت های غیرمجاز فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورده و از باز کردن لینک‌ های ارائه شده از سوی افراد ناشناس بصورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و درصورتی‌که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 673874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟