عاقبت عامل انتشار مطالب کذب علیه مقدسات و علمای دینی چه شد؟

فردی که علیه دین اسلام و علمای دینی مطالب کذب منتشر می‌کرد دستگیر شد.

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با انگیزه تخریب و تشویش اذهان عمومی علیه دین مبین اسلام و علمای دینی، اقدام به راه اندازی صفحات اینستاگرامی و انتشار مطالب توهین آمیز در فضای مجازی می‌کرد.

سرهنگ حسن کیخا رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان اظهار داشت: طی رصد و بررسی‌های صورت گرفته در فضای مجازی مشخص شد فردی با تولید و انتشار مطالب کذب در اینستاگرام اقدام به توهین به دین مبین اسلام و علمای دینی سطح کشور با هدف تفرقه افکنی بین شیعه و سنی می‌نماید.

بازداشت عامل انتشار مطالب کذب علیه مقدسات دینی در میرجاوه

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا شهرستان میرجاوه با اقدامات فنی صورت گرفته و هماهنگی بامراجع قضایی اقدام به شناسایی و دستگیری سازنده این صفحات اینستاگرامی کردند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان بلوچستان افزود متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شده، ولی با مشاهده مستندات ارائه شده، لب به اعتراف گشود و ازاقدام مجرمانه خود اظهار ندامت کرد.

سرهنگ حسن کیخا به افرادیکه با راه اندازی گروه‌ها، کانال‌ها و صفحات مجازی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به توهین به مقدسات می‌کنند گفت: پلیس فتا با رصد مداوم فضای مجازی اجازه نخواهد داد که چنین افرادی بخواهند امنیت روانی جامعه را به خطر بیندازند و به تمامی کاربران فضای مجازی هشدار داد: حتی باز نشرمطالب توهین آمیز و خلاف واقع در فضای مجازی نیز جرم محسوب شده ومجازات آن در قانون لحاظ شده است لذا شهروندان بایددقت داشته باشند که ضمن هوشیاری در عدم باز‌نشر اینگونه مطالب، درصورت عضویت ناخواسته در گروه‌ها وکانال‌های مشکوک و منحرف به سرعت گروه راترک کرده وموضوع را به پلیس فتا از طریق وبسایت www.cyberpolice.ir گزارش دهند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670501 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟