تراژدی ناباورانه / مافیای داروی کرونا در تهران +فیلم و عکس
حجم ویدیو: 15.71M | مدت زمان ویدیو: 00:02:23

2 باند که در فضای مجازی اقدام به فروش داروهای غیرمجاز در پایتخت می کردند در عملیات پلیسی منهدم شدند.

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" رییس پلیس فتا تهران با اشاره به اینکه خرید و فروش و معامله هر گونه دارو در فضای مجازی ممنوع است، گفت: اخیرا تیم های رصد پلیس فتا از فعالیت 2 باند که اقدام به آگهی کردن و خرید و فروش دارو در فضای مجازی می کردند مطلع شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

دستگیری فروشندگان داروی غیرمجاز در تهران

وی با بیان اینکه نتایج تحقیقات اولیه به مقام قضائی ارجاع و مجوز عملیات دریافت شد، افزود: افسران تیم عملیاتی پلیس فتا پایتخت پس از شناسایی تمامی اعضای این باندها در 2 عملیات جداگانه این 2 باند را منهدم و در این رابطه 4 نفر را در مناطق غربی و جنوب غربی تهران دستگیر کردند.

وی افزود: در مجموع از این افراد، ۳۰۰ هزار قلم انواع دارو از جمله داروهای مرتبط با درمان کرونا، انسولین، سقط جنین، داروهای اعصاب و روان و ... کشف و ضبط شد که عمده این داروها غیر مجاز بوده و تعداد زیادی از آنها نیز در شرایط نامطلوب و غیر استاندارد نگهداری می شدند و یا تاریخ مصرف گذشته بودند که در صورت استفاده توسط شهروندان می توانست فرد مصرف کننده را با مخاطرات جدی روبه رو کند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه شهروندان، نباید برای تهیه دارو به فضای مجازی روی آورده و از این طریق اقدام به خرید نمایند، خاطرنشان کرد: هر گونه خرید و فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است و پلیس فتا با این جرم و موارد مرتبط با آن در فضای مجازی برخورد می کند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند، بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند.شهروندان همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 669467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟