افزایش قتل در تهران / سرنوشت 6 هزار محکوم فراری ! + آمارهای جرایم تهران
حجم ویدیو: 55.06M | مدت زمان ویدیو: 00:08:32

به گزارش گروه رکنا، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: رسانه‌ ها نقش اساسی در ارتقا احساس امنیت و هوشیاری شهروندان در مقابله با جرائم دارند.

وی گفت: پلیس آگاهی ذاتا وظیفه پیگیری جرم و مقابله با مجرمین را دارد و نقش رسانه‌ها در کنار پلیس آگاهی نقشی بی بدیل بوده است.

سردار لطفی با بیان اینکه کرونا در ماموریت های ما تااثیر گذار بود، گفت: علی رغم کرونا هیچگونه تعطیلی ماموریتی نداشتیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمامی ماموریت‌ها انجام شد؛ در سال ۱۳۹۹ میانگین روزانه هزار و ۷۰۰ نفر به پلیس آگاهی و پایگاه‌های ۹ گانه آن مراجعه کردند.

سردار لطفی با بیان اینکه محدودیت‌های تردد و تعطیلی اصناف مسئولیت پلیس آگاهی را افزایش داد، گفت: خوشبختانه پلیس با رسیدن به بلوغ و هوشمندی خود را با شرایط مختلف هماهنگ می‌کند.

وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی نقش مهمی در جرائم دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای شود؛ پس از تغییرات حوزه ارز ، سکه و دلار مراجعات مردم برای خرید و انباشت آن‌ها در منازل افزایش پیدا کرد.

سردار لطفی گفت: افزایش قیمت قطعات خودرو، موبایل و ‌... باعث شد مجرمین به این سمت حرکت کنند.

رئیس پلیس آگاهی فاتب با اشاره به خریدهای اینترنتی مردم گفت: خریدهای شهروندان به سمت اینترنت سوق پیدا کرد که باعث افزایش ماموریت‌های پلیس شد.

غیربومی بودن سارقان پایتخت

وی با بیان اینکه در تهران ۱۳ میلیون جمعیت داریم که ۳ تا ۴ میلیون به صورت شناور به این تعداد اضافه می‌شود، گفت: بیش از هشت میلیون خودرو و موتور در تهران داریم؛ بیش از ۶۰ درصد از مجرمین غیر بومی هستند که این موضوع تهران را با دیگر استان‌ها متمایز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین امتیاز پلیس آگاهی حضور ۲۰ درصد از کارآگاهان در تهران حضور دارند، گفت: امروز مهارترین کارآگاهان را در تهران داریم و برخی پرونده‌های سایر استان‌ها در تهران رسیدگی شد.

وی گفت: امروز آزمایشگاه‌ها مدرن در حوزه پیگیری جرم و تشخیص هویت در پلیس آگاهی تهران وجود دارد؛ طبق آمارهای درون سازمانی و برون سازمانی پلیس آگاهی جزو مقبول‌ترین پلیس‌های تخصصی است.

وی گفت: طبق آمارهای رسمی سرقت مطالبه چهارم مردم در تماس با پلیس ۱۱۰ است؛ جرائم راهنمایی و رانندگی، سایر جرائم و نزاع و درگیری در مطالبات مردم است.

افزایش ۲ درصدی سرقت های خرد

سردار لطفی در سرقت‌های خرد ۲ درصد افزایش داشته است، گفت: خوشبختانه میزان کشف و دستگیری بیش از ۷/۵ بوده است؛ ۷۴ درصد از جرایم در سال ۱۳۹۹ کشف داشته است.

رییس پلیس اگاهی فاتب در حوزه جرائم جناحی گفت: با برنامه‌ریزی وصعیت بسیار خوبی در این حوزه داریم و ۱۵/۵ درصد کاهش داشتیم؛ متاسفانه در حوزه قتل عمد ۵ فقره افزایش داشتیم.

وی گفت: ۹۳ درصد از جرایم جناحی در تهران کشف شده است؛ پروندهای هشت سال گذشته در دستور پلیس است که ۱۰ پرونده به سرانجام رسید.

سردار لطفی گفت: در حوزه ادم ربایی ۴۰ درصد، تجاوز ۱۹ درصد، حریق عمدی و اسید پاشی ۷۵، سرقت مسلحانه ۲۵ درصد و فقدان افراد ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ کاهش داشتیم.

وی گفت: بانک اطلاعاتی فقدان افراد در پلیس آگاهی راه‌اندازی شده است و خوشبختانه باعث رضلیت مندی شهروندان شده است.

سردار لطفی گفت: در سرقت های خشن و تجاوز به عنف ۷۸ درصد کشف شده و شش درصد کاهش داشتیم.

وی گفت: افزایش سرقت‌های خرد ارتباط مستقیمی به جمع‌آوری معتادان متجاهر دارد؛ ۷۶ درصد از خودرو های مسرقه در ۴۸ ساعت اولیه کشف می‌شوند.

سردار لطفی درباره کیف قاپی گفت: ۶۷ درصد از کیف قاپی‌ها کشف شده و باندهای متعددی را دستگیر کردیم؛ ۹۴ درصد جیب‌بری منجر به کشف شده و ۶۰ درصد کاهش جیب‌بری داشتم.

وی مبارزه با باندهای خشن و سازمان یافته از وظایف پلیس است، گفت: هزار و ۴۱۳ باند بالاسه نفر در حوزه‌های مختلف در سال ۱۳۹۹ دستگیر شدند؛ در حوزه مبارزه با شرکت‌های هرمی که متاسفانه در تهران با آن مواجه هستیم دستاوردهای خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه مروز مردم باید در حوزه لزینگ خودرو مراقبت کنند، گفت: در سال ۱۳۹۹ با ۲۶ شرکت لیزینگی خودرو برخورد شده است.

سردار لطفی در خصوص برخورد با مجرمینی که سند نمره خودرو می‌کنند، گفت: ۱۰۰ درصد خوردهایی که در سند نمره جمع‌آوری شده است برای شهرستان‌های مختلف است.

وی گفت: اصول حفاظتی در خودروهای داخلی باید بازنگری شود؛ امروز عدد سرقت خودرو پراید بالاست و ۸۵ درصد خودروهایی که سرقت کردند مدل زیر ۸۴ بودند.

سردار لطفی گفت: ضعف خودروها داخلی توسط کارشناسان ما مشخص شده و به شرکت‌های خودرو سازی ارسال شده که برخی از ضعف‌ها برطرف شده است.

هشدار به محکومان فراری

رئیس پلیس آگاهی فاتب با اشاره به همکاری پلیس آگاهی و دستگاه قضا در حوزه دستگیری محکومین‌ متواری گفت: پلیس با سازوکارهایی که دارد با محکومین متورای برخورد جدی خواهد کرد؛ کسانی که ضامن مجرمی می‌شوند باید با اطلاعات حقوقی کامل وثیقه گذاری کنند.

وی گفت: بیش از ۶ هزار محکوم فراری با همکاری دستگاه قضا تعیین تکلیف شدند.

سردار لطفی با اشاره به گشت آشکار پلیس آگاهی گفت: این گشت‌ها به دلیل هوشمندی و حرفه‌ای بودن ماموران در سال ۱۳۹۹ توفیقات خوبی داشت.

وی با اشاره به انتشار عکس‌ها و فیلم‌ها در فضای مجازی گفت: این کلیپ‌ها باعث تشویش اذعان عمومی می‌شود؛ از مردم می‌خواهیم این فیلم‌ها در اختیار پلیس قرار گیرد و این آمادگی را داریم باجریت تمام این‌کلیپ‌ها را پیگیری کنیم.

وی گفت: برخی کلیپ‌ها به صورت هدفنمد در برای تحت شعاع قراردادن امنیت و پلیس در فضای مجازی منتشر می‌شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669210 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟