بازداشت 2 برادر تبهکار که 250 اردبیلی دنبال شان بودند

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری سرکرده باند جعل اسناد و کلاهبرداری رایانه‌ای در شهرستان پارس‌آباد که با ایجاد صفحات جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به جعل مدارک شناسایی و فروش صوری البسه و ابزارآلات صنعتی می‌کردند خبر داد.

سرهنگ علی قهرمان طالع اظهار داشت: با مراجعه چندین شاکی به پلیس فتا شهرستان پارس‌آباد و ادعای اینکه در دام صفحات اینستاگرامی که در زمینه جعل مدارک شناسایی از قبیل، شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه راهنمایی و رانندگی و همچنین فروش البسه و ابزارآلات صنعتی فعالیت دارند گرفتار شده اند و از آنان مبالغی در حدود ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری شده، موضوع در دستور کار افسر پرونده قرار گرفت.

به گزارش رکنا، او ادامه داد: طی بررسی و تجزیه وتحلیل داده‌های به‌دست‌آمده توسط کارآگاهان پلیس فتا مشخص شد که اشخاص کلاهبردار با ایجاد صفحات تبلیغی فروش کالا‌های صنعتی و جعل مدارک در اینستاگرام با نشان دادن فاکتور فروش و ترخیص کالا با مشخصات شرکت‌های حمل بار و ارسال آن به مشتریان، موجبات جلب اعتماد کاربران را فراهم و با دریافت بیعانه در قبال آماده‌سازی مدارک جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل اظهار کرد: پس از اقدامات فنی و پلیسی افسر پرونده، متهم اصلی را دریکی از روستا‌های شهرستان پارس‌آباد شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر و از متهم اقلام و تجهیزات الکترونیکی، رایانه‌ای، کارت‌های بانکی، چندین فقره گواهینامه رانندگی جعلی، فاکتور‌های ترخیص کالا، فاکتور‌های فروش کالا و همچنین گوشی‌های تلفن همراه کشف و ضبط شد.

سرکرده باند جعل در پارس آباد به دام افتادند

قهرمان طالع گفت: متهم در اظهارات خود اعلام کرد که از اواخر سال ۹۷ به همراه بردار خود و ۱۴ نفر از دوستان شان با ایجاد پیج‌های اینستاگرامی در زمینه کلاهبرداری رایانه‌ای و جعل مدارک هویتی فعالیت داشته و با معرفی خود به‌عنوان مغازه‌دار و طراحی فاکتور و بارنامه‌های صوری حدوداً از تعداد ۲۵۰ نفر مبالغی بیش از ۵ میلیارد ریال به این طریق کلاهبرداری کرده‌اند.

او همچنین در خصوص جعل مدارک هویتی و گواهینامه رانندگی عنوان کرد که برادرش به همراه دوستش در کرمانشاه در قبال دریافت مبالغ مختلف اقدام به این کار می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: متهم در ادامه اعترافاتش عنوان کرد: این گروه با اجاره کارت‌های بانکی افراد مختلف در قبال پرداخت ماهیانه یک میلیون تومان اقدام به سوءاستفاده از آنان کرده و کلیه وجوه جمع شده در کارت‌ها را نیز از طریق خرید از مغازه‌ها و پمپ‌بنزین‌ها در سراسر کشور و دریافت وجه به‌صورت نقد از متصدیان فروشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت به‌حساب‌های بانکی خود و بستگان انتقال می‌دادند.

قهرمان طالع تصریح کرد: سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی، نشان ملی ثبت (رسانه‌های دیجیتال) و همچنین عضویت در اتحادیه کسب‌وکار‌های تجاری ازجمله الزامات لازم برای یک خرید اینترنتی مطمئن است که کاربران برای اطمینان خاطر باید ازاین‌گونه سایت‌ها برای خرید کالا‌های خود بهره ببرند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 658596 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟