شرورترین مردان تهران را بشناسید / آنها همه خلافی کردند

راهزنان و باج گیرانی که از شهرهای اطراف به تهران آمده بودند در حوالی ترمینال جنوب دستگیر شدند.اراذل و اوباش و مجرمین خشن به مرحله ای رسیده اند که به صورت فصلی و مقطعی به شهرهای دیگر کوچ کرده و در مبدا مرتکب جرائم گذشته خود می شوند و این اتفاق بیشتر از آن جهت رخ می دهد تا کم تر شناسایی شده و سوابق قبلی آن ها به فراموشی سپرده شود. امری که می تواند با یک سیستم یک پارچه ثبت جرائم برطرف شده و مسیر را برای جولان بیشتر مجرمین خشن مسدود کند.

حمله و چاقو خوردن به یک مرد در تهران

به گزارش رکنا، یکی از افرادی که در روزهای اخیر قربانی این باندهای تبهکار شدند در خصوص جزئیات حوادثی که آن ها را تحت تاثیر گذاشته است گفت: 2 نفر از اراذل و اوباش یکی از شهرهای اطراف تهران که سابقه دار بوده به پایتخت آمده و با حمله به من و وارد کردن ضربه با چاقو به گردن و حوالی قلب، من را تا آستانه مرگ بردند.

او افزود: این افراد سابقه آدم ربایی ، شرارت و نزاع داشتند و پس از ورود به تهران در حوالی ترمینال جنوب اقدام به باج گیری کرده و موجبات ترس و وحشت مسافران و مردم آن منطقه شده بودند. این افراد از تعداد زیادی از شهروندان پول زور دریافت کرده بودند و در آخرین مرحله به خانه شهروندان یورش بردند.

وقتی که این افراد به من حمله کردند در حالت غیرعادی بودند و مشروبات الکلی مصرف کرده بودند و سوار بر ماشین شخصی من شده و شیشه خودرو را نیز تخریب و من را تهدید به مرگ کردند که چرا از این افراد شکایت کرده ام. آن ها مدعی بودند که قانون نمی تواند در مقابلشان بایستد و هیچ کس نمی تواند با آنها برخورد کند. او در ادامه فحاشی و حتی خانواده من را با چاقو تهدید به مرگ کرد.

باج گیران ترمینال جنوب سابقه کیفری دارند

قربانی این پرونده خاطرنشان کرد: اهالی منطقه به شدت از این افراد ترسیده اند به شکلی که هیچ کس جرات نمی کند از آن ها شکایت کند. این فرد شاکیان زیادی دارد و در گذشته در استان قم نیز به عنوان اراذل و اوباش دستگیر و در خیابان ها چرخانده شده بودند اما بار دیگر به سمت اقدامات مجرمانه آمدند. او فریاد می زد از هیچ کس نمی ترسم و هر کاری که دلم بخواهد انجام می دهم. در مواجهه دوم من در مقابل خانه خود در خودروی شخصی ام نشسته بودم که او با خودروی خود از پشت با سرعت زیاد به من زد و با ضربات متعدد خودروی من را تخریب کرد. مدت هاست که خانواده من و حتی خود من با استرس زندگی می کنیم و نمی توانیم یک لحظه آرامش داشته باشیم و تصور می کنیم او هر لحظه ممکن است دوباره به ما حمله ور شود.

7 ماه پیش در تهران چرخانده شده بود

سرهنگ دوستعلی جلیلیان در خصوص این پرونده گفت: 7 ماه پیش بود که در محدوده سرکلانتری هفتم تهران بزرگ این افراد با دستبند و پابند در خیابان ها گردانده شدند اما پس از مدتی با وثیقه از زندان آزاد شدند. طبق اظهارات خودش او با وثیقه ده میلیاردی روانه زندان شد که وثیقه را تامین و آزاد شده بود. طی روزهای اخیر 19 نفر از اراذل و اوباش سطح یک و دو و سه در مناطق مرکزی تهران بزرگ دستگیر شدند. این افراد نیز جرائم مشابه مرتکب شده که همگی دستگیر شدند.

گرداندن دزدان در خیابان نتیجه نداد / آنها به زورگیری های شان در تهران ادامه دادند

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص رسیدگی به این پرونده گفت: به گونه ای با این فرد برخورد خواهیم کرد که اوباش گری را به کلی فراموش کند. ما سوابق این افراد را بدون استثنا به پیوست پرونده های آن ها به مراجع قضایی ارسال خواهیم کرد. قطعا تکرار جرم سبب می شود تا قاضی حکم های سنگین تری برای این افراد صادر کند.

شاید اولین سوالی که در ذهن بسیاری از شهروندان ایجاد شود این است که به چه علت این افراد به این میزان فضا پیدا کرده تا چندین مرتبه جامعه را وحشت زده کنند و به چه علت پس از دستگیری بار دیگر به این راحتی در جامعه حاضر شده و مرتکب جرم می شوند؟ سوالاتی که در عمل نه بلکه باید در مقوله مهم پیشگیری از وقوع جرم آن را جست و جو کرد و ساز و کارهای مورد نیاز در این عرصه را بار دیگر مورد ارزیابی قرار داد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 654099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟