تازه داماد مشهدی در آغوش طناب دار ! / گفتگو با قاتل + عکس

 تازه دامادی که در یک نزاع دسته جمعی نوجوان 17 ساله ای را با ضربه قمه به قتل رسانده بود درحالی با حکم دادگاه در آغوش طناب دار قرار گرفت که دیگر عوامل شرکت کننده در این نزاع مرگبار نیز به اشد مجازات های قانونی محکوم شدند.

 به گزارش رکنا، ماجرای این جنایت وحشتناک بعدازظهر هجدهم بهمن سال گذشته هنگامی در خیابان حر 19 مشهد رخ داد که چند ساعت بیشتر از مراسم عقدکنان غیررسمی تازه داماد نمی گذشت. آن روز وقتی عاقد خطبه عقد را جاری کرد و عروس و داماد به یکدیگر محرم شدند ناگهان مهدی برادر عروس متوجه شد که باتری گوشی تلفنش نیست.

او که به دو نفر از بستگانش مشکوک شده بود با آن ها تماس گرفت تا جایی که این ادعا چند ساعت بعد از برگزاری مراسم عقدکنان به مشاجره و توهین کشید! و به کینه ای غرورآمیز تبدیل شد. آن روز سعید (تازه داماد) به منزل عروس رفت او قصد داشت گوشی تلفنش را در جمعه بازار به فروش برساند تا بنا به ادعای خودش بخشی از هزینه های عقدکنان رسمی را تامین کند.

در همین حال چند جوان که با تماس تلفنی مهدی عصبانی شده بودند به در منزل خانواده عروس آمدند و به سروصدا پرداختند. تازه داماد که غرور عجیبی سراسر وجودش را فرا گرفته بود سعی کرد برای گرفتن زهرچشم از جوانان کوچه نشین به بیرون از حیاط برود اما مادر زنش جلوی او را گرفت و از خروج او و پسرش جلوگیری کرد تا این که ساعتی بعد سعید با پسرعمو و برادرزنش در حالی که قمه ای را به کمر بسته بود راهی جمعه بازار شد ولی هنوز از خیابان حر 19 در منطقه شهرک شهید باهنر عبور نکرده بود که با یکی از بستگان خانواده عروس روبه رو شد که صبح در منزل آن ها را می کوبیدند.

در همین حال آن جوان که احساس خطر می کرد با برادرش تماس گرفت و دقایقی بعد چند جوان مسلح به سلاح سرد از راه رسیدند و به این ترتیب نزاع وحشتناکی بین آن ها شروع شد. در این میان، ضربات قمه سعید بر پیکر نوجوان 17 ساله ای به نام «محمد» تبعه خارجی فرود آمد و او را نقش بر زمین کرد. مهدی (برادر عروس) که وحشت زده به این صحنه می نگریست همزمان با فرار عاملان نزاع از صحنه حادثه، با اورژانس تماس گرفت چرا که سه نفر در این نزاع خونین مجروح شده بودند.

ماجرای قتل در خیابان / تازه داماد در یک قدمی چوبه دار

 دقایقی بعد امدادگران اورژانس پیکر نیمه جان «محمد- ح» را به بیمارستان امام زمان (عج) رساندند ولی او بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربات چاقو جان سپرد و به این ترتیب پرونده ای جنایی روی میز قاضی ویژه قتل عمد قرار گرفت.

تحقیقات قضایی نشان داد که سعید عامل اصلی این جنایت است به همین دلیل عملیات کارآگاهان اداره جنایی با دستگیری دیگر متهمان پرونده برای به دام انداختن سعید (جوان 20 ساله) آغاز شد ولی او چند روز بعد وقتی خود را در محاصره پلیس دید تصمیم گرفت تا تسلیم قانون شود و این گونه راز این جنایت هولناک را فاش کرد.

اعتراف به جنایت در درگیری خیابانی / تازه داماد مشهدی قاتل شد

تازه داماد جوان در اعترافات خود گفت: به تازگی با دختری از اهالی محل و به صورت غیررسمی صیغه محرمیت خوانده بودیم و قرار بود روز شنبه (روز بعد از وقوع قتل ) برای ثبت محضری ازدواجمان اقدام کنیم اما آن روز باتری گوشی برادر عروس گم شد و مهدی به دو نفر از بستگانش شک کرد که آن ها باتری گوشی او را برداشته اند تا این که صبح روز جمعه همان افراد به در منزل پدرزنم آمدند و محکم به در حیاط می کوبیدند.

من از اختلافات آن ها اطلاعی نداشتم ولی زمانی که برای فروش گوشی قصد رفتن به جمعه بازار را داشتم درگیری بین ما رخ داد و من هم قمه را از کمرم بیرون کشیدم و ضربه ای به قفسه سینه محمد زدم! که بعد فهمیدم فوت کرده است و ...

 پس از اعترافات صریح متهمان و صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، این پرونده جنایی با توجه به اهمیت و حساسیت آن که موجب اخلال در نظم عمومی بود با دستور مقامات قضایی به شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و توسط قضات باتجربه این شعبه مورد رسیدگی قرار گرفت. در جلسات دادگاه که به ریاست قاضی جواد شاکری و مستشاری قاضی هادی دنیادیده برگزار شد، متهمان این پرونده مقابل میز عدالت نشستند و تلاش کردند تا به هر طریق ممکن به داستان سرایی بپردازند و ماجرای ضربه کشنده را پنهان کنند.

سعید (متهم اصلی) به قضات دادگاه گفت: درگیری زمانی رخ داد که قصد رفتن به جمعه بازار را داشتیم که میلاد و محمد و محسن با موتور آمدند آن ها قفل فرمان، چوب و تکه آهن در دست داشتند.

وقتی به ما حمله ور شدند علی با محسن و میلاد درگیر بود و من هم با محمد وارد نزاع شدم. اگرچه آن ها با تبرزین هجوم می آوردند ولی من هم همیشه چاقویی برای دفاع داشتم! و بی محابا ضرباتی می زدم تا این که متوجه شدم تیغه چاقوی 30 سانتی متری خونی است. وی در پاسخ به سوال قاضی دنیادیده درباره چگونگی آغاز نزاع گفت: ما قصد رفتن به جمعه بازار را داشتیم که در حر 19 با پسرعموی مهدی روبه‌رو شدیم. من گفتم ما دعوا نداریم! ولی او یقه مهدی (برادر عروس) را گرفت و زنگ زد که بیایید این سه نفر می خواهند مرا بزنند!

میلاد و محمد و محسن هم با موتور آمدند آن ها قرص خورده یا مشروب نوشیده بودند! من هم از ترس چاقوی 30 سانتی متری را از کمرم کشیدم که میلاد با تبر مرا زد و من نمی دانم چطور چاقو به شش های مرحوم (محمد) فرو رفت. دیدم خونی از بدنش بیرون زد او را هل دادم عقب عقب رفت و روی زمین افتاد. این متهم که ادعا می کرد فقط به خاطر غرور جوانی آینده اش را تباه کرده است در پاسخ به سوال قاضی شاکری (رئیس دادگاه) که چند ضربه چاقو زدی؟ گفت: نمی دانم چند ضربه زدم! در واقع نمی فهمیدم به کجای پیکرش چاقو می زنم! فقط ضربات را فرود می آوردم که فکر کنم ضربه کاری همانی بود که به شکمش زدم! وقتی چاقو را انداختم حدود 4 یا 5 سانتی متری خونی شده بود! به همین خاطر قتل را قبول دارم ولی عمدی او را نکشتم!

صدور حکم قصاص برای تازه داماد مشهدی

 قضات زبده شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی که تجربیات آن ها در رسیدگی به پرونده های حساس و مخلان نظم و امنیت زبانزد است، این بار نیز پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه با حضور وکلای مدافع و مشورت های قضایی، جرم همه عاملان این نزاع مرگبار را محرز دانستند و به این ترتیب سعید به اتهام قتل «محمد-ح» به قصاص نفس، پرداخت دیه برای ضربات غیرکشنده و همچنین برای شرکت در نزاع دسته جمعی به زندان طویل المدت محکوم شد.

بر اساس رای قضات دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، چهار متهم دیگر این پرونده نیز به اتهام شرکت در نزاع منجر به قتل و قدرت نمایی با چاقو نیز به اشد مجازات های قانونی و همچنین پرداخت دیه محکوم شدند.

شایان ذکر است، رای صادر شده قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

گفت وگو با تازه داماد مشهدی که قاتل شد

سعید متهم اصلی این پرونده جنایی  درباره سرگذشت  گفت: بیشتر دوستانم به دنبال مشروب خوری و دعوا بودند که من هم تحت تاثیر رفتارهای آن ها قرار گرفتم و مدام با دوستانم مشروب می خوردم یا با آن ها سرکوچه می ایستادم! گاهی برای خودنمایی و نترس نشان دادن خودمان، چاقویی به کمر می بستیم تا قدرتمان را به رخ دیگران بکشیم!

آرام آرام به یک جوان شرور تبدیل شدم و همیشه با خودم چاقو حمل می کردم تا این که شش ماه قبل از این حادثه به خواستگاری دختری رفتم که پدرش از دوستان پدرم بود! تصمیم گرفتم بعد از ازدواج دیگر این خلافکاری ها را کنار بگذارم ولی گویی تقدیر من به گونه دیگری رقم خورده بود که این حادثه رخ داد و حالا فریاد می زنم که همین غرور و خودنمایی با چاقو روزگارم را سیاه کرد!آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

سجادپور

کدخبر: 653974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟