قاتل هفت تیرکش اعدام نمی شود / 8 سال پیش در هرمزگان چه شد؟

جدال 2 طایفه هرمزگانی پس از 8 سال به صلح ختم شد .رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با میانجیگری مسوولان قضایی و معتمدین محلی، منازعه میان 2 طایفه در توکهور و هشتبندی میناب پس از ۸ سال به صلح و سازش منجر شد.

به گزارش رکنا، علی صالحی روز شنبه  اعلام کرد: سال 1391 بر اثر درگیری بین دو خانواده، قاتل با تیراندازی یک نفر را کشته و دو نفر را زخمی کرد و پس از دستگیری به قصاص محکوم شد.

وی ادامه داد: پس از چند سال تلاش مسئولان دستگاه قضایی هرمزگان، معتمدین محلی و شوراهای حل اختلاف، سرانجام خانواده مقتول در ایام فاطمیه از قصاص قاتل گذشت کردند و رضایت خود را اعلام کردند.

درگیری مرگبار 2 طایفه در هرمزگان

رییس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون این دهمین پرونده قصاص است که در استان هرمزگان به صلح و سازش منجر می‌شود، ادامه داد: به دنبال این صلح و سازش و مصالحه میان دو طایفه در شهر هشتبندی یک زندانی محکوم به قصاص رهایی یافت.

صالحی ابرازداشت:گذشت اولیاء دم در این پرونده را کاری بزرگ و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

وی افزود: با توجه به نگاه ویژه ریاست معزز قوه قضاییه به موضوع بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تأکید ایشان در خصوص استفاده از همه ظرفیت های قانونی در فصل خصومت ها و اصلاح بین افراد، دستگاه قضایی استان هرمزگان با جدیت این موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653772 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟