تجمع خانواده 19 قربانی کلینیک سینا اطهر/این بار  اعتراض به حکم سبک نظام پزشکی

خانواده قربانیان حادثه آتش سوزی سینااطهر به رای سبک سازمان نظام پزشکی اعتراض کردند.

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا: 11 تیر ماه امسال انفجار در کلینیک سینا اطهر واقع در میدان تجریش تهران،با کشته شدن 19 نفر از پرسنل این مرکز رنگ فاجعه گرفت.

و این در حالی بود که رسیدگی قضائی به پرونده با شکایت خانواده قربانیان آغاز شد.خانواده قربانیان آتش سوزی کلینیک سینا اطهر خواستار رسیدگی سریع به پرونده هستند.

رای سبک نظام پزشکی برای مقصران حادثه سینااطهر

هیئت بدوی انتظامی نظام پزشکی تهران بعد از برگزاری کمیسیون،حکم به محکومیت مقصران حادثه انفجار کلینیک سینا اطهر به یک سال محرومیت از اشتغال به حرفه های پزشکی و وابسته در تمام کشور صادر کرد.

این در حالی است که رسیدگی به پرونده در دادسرای جنایی تهران هم چنان ادامه دارد.

حکم مقصران در حد پزشکی که در جراحی بینی قصور کرده است!

شوهر یکی از قربانیان حادثه انفجار کلینیک سینااطهر که زن 23 ساله خود را در این حادثه از دست داده است در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار رکنا،ضمن ابراز ناراحتی از این حکم سبک گفت:«وقتی یک جراح در جراحی بینی یک بیمار قصور کند به او حکم یک سال محرومیت از کار می دهند.آن وقت برای قصور منجر به کشته شدن 19 انسان بی گناه هم همین حکم را داده اند.»

خانواده قربانیان چندی قبل با حضور در محل حادثه خواستار رسیدگی به عادلانه به این پرونده شدند و این در حالی بود که آنها از ارتقا شغلی یکی از مقصران حادثه شکایت داشتند.

اعتراض به رای نظام پزشکی از سوی قربانیان فاجعه سینااطهر

در حالی که سازمان نظام پزشکی در رای صادر شده از سوی هیئت نظام پزشکی مقصران این حادثه را از یک سال فعالیت و کار محروم کرده بود،خانواده قربانیان حادثه با تجمع در سازمان نظام پزشکی اعتراض خود را به صورت کتبی و شفاهی اعلام کردند.

در متن کتبی اعتراض خانواده ها،نوشته شده که این رای حتی برای از دست رفتن یک انسان هم سبک است چه برسد به از دست رفتن و قربانی شدن 19 انسان.

در این اعتراض نامه،ضمن اشاره به شدت فاجعه با ارائه بند و تبصره قانونی،خانواده خواستار محرومیت دائم مقصران از حرفه های پزشکی و وابسته به آن شدند.

در این جلسه،رهبر مشاور حقوقی سازمان نظام پزشکی به خانواده اعلام کرد که موضوع اعتراض بررسی خواهد شد و دادستان نظام پزشکی هم به این رای اعتراض کرده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 652691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟