100 زن و مرد از رادیو فریب خوردند / شما برنده شده اید!

کلاهبردار حرفه ای به بهانه برنده شدن در برنامه رادیویی دست به کلاهبرداری از طعمه هایش زد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" رئیس پلیس فتا تهران گفت: مرد جوانی ساکن مرکز تهران به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، شخص ناشناسی با وی تماس و خود را مجری یکی از برنامه هایی رادیویی معرفی و اعلام کرد که من برنده برنامه زنده رادیویی شده ام و برای دریافت جایزه به خود پرداز بانک مراجعه و به دستور وی که به صورت تلفنی مکالمه می کرد، دستورات بانکی را انجام دهم. پس از انجام عملیات بانکی پیامکی دریافت کردم و متوجه شدم از حساب های بانکی ام مبلغی برداشت شده است.

کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در برنامه رادیویی

وی عنوان کرد: بررسی پرونده در اختیار تیمی از افسران سایبری پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و در حین تحقیقات پلیسی پرونده های مشابه دیگری نیز در پلیس فتا تشکیل و مشخص شد متهم علاوه بر شاکی ، کاربران دیگری را نیز به همین شیوه اغفال کرده که با تلاش های شبانه روزی مهندسان، رد پای متهم در فضای مجازی شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه در گام بعدی از تحقیقات پلیسی هویت متهم و مخفیگاه وی شناسایی شد، افزود: نتیجه تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری وی اخذ شد.

دستگیری کلاهبردار حرفه ای با 100 شاکی

گودرزی افزود: روز گذشته در یک عملیات موفق متهم در مخفیگاهش دستگیر و پس از انتقال به پلیس فتا به 100 فقره کلاهبرداری معترف شد.

این مقام سایبری با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی وجوه کلاهبرداری شده را 8 میلیارد ریال برآورد کرده اند، افزود: متهم در تحقیقات پلیسی اظهار کرد، با ایجاد فضایی شبیه استودیو برنامه های زنده صدا و در حال پخش رادیویی، با ترفند های مختلف در ذهن افراد قربانی خود نفوذ کرده و با مهندسی اجتماعی آنها را به پای دستگاه خودپرداز می کشاندم.

رئیس پلیس فتا در پایان گفت: تا کنون تعدادی از مال باختگان شناسایی و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 652611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟