7 سال در یک قدمی جوخه اعدام ! / طناب دار شهاب پاره شد! + عکس

بیست و هفتم شهریورماه سال 92 به ماموران کلانتری نسیم شهر خبر رسید درگیری چند پسر مست با راننده پژو و دوستش در خیابان آزادگان به خون کشیده شده و در این درگیری بهمن 30 ساله از ناحیه گردن چاقو خورده است.

به گزارش رکنا، ماموران پلیس پیگیر ماجرا شدند و به محل درگیری رفتند. راننده پژو که هراسان بود گفت :من و دوستم بهمن سوار بر پژو از محل کار به خانه برمی گشتیم که چهار پسر جوان را در حال عبور از خیابان دیدیم. آنها یکباره مقابل ماشین پریدند و نزدیک بود با ماشین برخورد کنند .به همین خاطر به آنها اعتراض کردم. پسران جوان که حال طبیعی نداشتند با ما درگیر شدند. در آن درگیری بهمن به هواخواهی از من از ماشین پیاده شد. اما یکی از پسران جوان با چاقو ضربه‌ای به گردنش زد و گریخت.

در حالی که تحقیقات پلیس برای ردیابی پسران مست آغاز شده بود از بیمارستان خبر رسید بهمن به خاطر شدت جراحات جان سپرده است. ماموران پلیس با اطلاعاتی که از شاهدان گرفته بودند رد متهمان فراری را یافتند و فهمیدند عامل جنایت پسر ۱۸ ساله ای به نام شهاب بوده است .ماموران به خانه پدری شهاب رفتند اما وی به محل نامعلومی گریخته بود. یک شبانه روز از این ماجرا گذشته بود که ماموران پلیس دریافتند پسرجوان در خانه خواهرش مخفی شده است. به این ترتیب وی را دستگیر کردند .شهاب به جنایت مستانه اعتراف کرد و در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

قتل پسر جوان در خیابان آزادگان / ماجرا چه بود ؟

در آن جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند.

شهاب گفت :من و دوستانم آن شب مشروب خورده بودیم که به خیابان رفتیم تا دور بزنیم .ما در حال عبور از خیابان بودیم که راننده پژو بوق زد و به ما اعتراض کرد. همین موضوع موجب درگیری ما شد. درگیری میان راننده پژو و دوستش و ما بالا گرفته بود که در یک لحظه چاقویی را که همراه داشتم از جیبم بیرون آوردم ضربه ای به گردن مرد جوان زدم .

در پایان آن جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و با توجه به اینکه شواهد نشان می داد شهاب هنگام ارتکاب جرم به رشد عقلی رسیده و ماهیت عملی را که مرتکب شده بود می دانسته ، وی را به قصاص محکوم کردند .حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید و شمارش معکوس برای قصاص شهاب آغاز شده بود که وی با گذشت هفت سال از این ماجرا توانست رضایت اولیای دم را جلب کند .

با اعلام رضایت اولیای دم، شهاب به زندگی برگشت و از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد .

شهاب که حالا ۲۵ سال دارد به قضات دادگاه گفت: آن زمان بچه بودم .من به خاطر دوستانم مشروب خوردم و حال طبیعی نداشتم. ما در حال عبور از خیابان بودیم که راننده پژو با سرعت از کنار ما آن عبور کرد و بوق کشید. همین موضوع باعث درگیری میان ما شد و من چاقو کشیدم.

وی ادامه داد :باور کنید و چند روز قبل از این ماجرا چاقو را از پارگ پیدا کرده و آن را در جیبم گذاشته بودم.من هرگز فکر نمی‌کردم با آن چاقو دست به جنایت بزنم. من در حال مستی دست به چنین اشتباهی زدم و شرمنده اولیای دم هستم.آنها مرا بخشیدند و به من زندگی دوباره دادند که من همیشه مدیون آنها هستم. حالا هفت سال است که در زندان مانده ام و در این مدت خودم و خانواده‌ام به اندازه کافی تنبیه شده ایم. حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازات تخفیف قائل شوند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 652273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟