صاعقه پلیس تهران بر مجرمان مسلح پایتخت / فروش اسلحه پلاستیکی به جای کلت واقعی

به گزارش رکنا ، صبح دیروز در حاشیه برگزاری کشفیات این طرح که در ستاد پلیس پیشگیری تهران بزرگ برگزار شد، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت گفت: مجرمان در حوزه سرقت، اوباش‌گری و مواد مخدر از سلاح سرد مانند چاقو، قداره، گرز و شبه سلاح استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث نگرانی مردم شده بود بنابراین تصمیم گرفتیم براساس قانون برخورد با حاملان و استفاده‌کنندگان از سلاح سرد، دومین مرحله از طرح صاعقه را به اجرا درآوریم.

وی ادامه داد: در طرح مذکور 368 نفر از سارقان و زورگیران که اغلب در زمان سرقت از سلاح سرد استفاده می‌کردند، 145 نفر از اوباش استفاده‌کننده از سلاح سرد یا سلاح جنگی و 149 نفر از حاملان یا تهیه‌کنندگان سلاح سرد بازداشت شدند، همچنین در طرح مذکور 10 قبضه سلاح جنگی نیز کشف شد.

به‌گفته این مقام انتظامی، در دومین مرحله از طرح صاعقه 24 واحد صنفی که اقدام به تهیه، توزیع و فروش سلاح سرد می‌کردند پلمب شدند و هزاران قبضه سلاح سرد و فشنگ نیز کشف شد.

درگیری با قمه‌های کادویی

در این طرح چند نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند که به‌خاطر فحاشی در اینستاگرام در فضای واقعی با یکدیگر درگیر شده بودند. یکی از این متهمان بیش از 10 بار به زندان افتاده است.

قمه‌ها را چند می‌خریدی؟

نمی‌خریدیم دوستانمان به ما قمه هدیه می‌دهند. پول برای قمه نمی‌دهم برای همین قیمت دستم نیست. یکسری دست ساز خودشان است و یکسری هم از بیرون می‌خرند و به ما هدیه می‌دهند. اما هر بار قمه‌های هدیه را در درگیری‌هایی که منجر به بازداشت می‌شود از دست می‌دهیم.

چطور دستگیر شدید؟

با همدستم در حال دعوا و درگیری بودیم که مأموران سر کلانتری دهم پلیس پیشگیری رسیدند و بازداشت شدیم.

قاچاق اسلحه قلابی

یکی دیگر از متهمانی که در این طرح بازداشت شد، مرد جوانی است که اسلحه قلابی قاچاق وارد کشور کرده و آنها را به فروش می‌رساند. ۱۳۰ قبضه سلاح، که در نگاه اول با کلت کمری هیچ فرقی نداشت و ۱۳۰ اسلحه در هفت مدل مختلف که به قیمت ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید. بی‌شک خریداران این اسلحه‌ها، از آنها برای اجرای جرایمی که در سر داشتند استفاده می‌کردند. در رصد اطلاعاتی مأموران سر کلانتری دهم پلیس پیشگیری، مأموران مغازه او را شناسایی کرده و مرد جوان بازداشت شد.

تصادف ساختگی برای اخاذی

سه برادر در این طرح دستگیر شده‌اند که به خاطر فقر و بیکاری از 3 ماه قبل کار سرقت و اخاذی را شروع کرده‌اند.

شگردتان چه بود؟

چند ماه قبل با یک خودرو تصادف کردیم و مالک خودرویی که به او زدیم از ما جریمه سنگینی گرفت. ما در آن تصادف مقصر نبودیم اما بعد از آن تصمیم گرفتیم ما هم به این شیوه از راننده خودروهای مدل بالا اخاذی کنیم. یک تصادف ساختگی با خودروهای مدل بالا و بعد هم می‌گفتیم راننده مقصر بوده و برای اینکه کار به پلیس نکشد از او بین 200 تا 500 هزار تومان می‌گرفتیم و می‌رفتیم.

در کدام محدوده شگردهایتان را اجرا می‌کردید؟

منطقه یک تهران.

چه شد دستگیر شدید؟

در حال عبور با پژوی خودمان به‌دنبال سوژه‌ای مناسب بودیم که با یک پورشه تصادف کردیم. از شانس بد ما راننده پورشه قبلاً به همین شگرد مورد اخاذی قرار گرفته بود. فوراً با مأموران کلانتری ۱۲۳ نیاوران تماس گرفت. راننده پورشه قبلاً ۵۰۰ هزار تومان به این شگرد مورد اخاذی قرار گرفته بود.

تا الان ۶۵ مورد سرقت و اخاذی به این شگرد داشتیم که در آخر اقدام به جمع‌آوری و تقسیم بین سه نفرمان که برادر هستیم می‌کردیم.

فروش قمه در اینستاگرام

در اینستاگرام دو ماهی بود که صفحه‌ای راه‌اندازی شده که داخل آن قمه و شمشیر می‌فروختند.

به چه قیمتی قمه و شمشیرها را می‌فروختی؟ قیمت‌ها متفاوت بود، بسته به نوع قمه و چاقو از ۸۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان می‌فروختم.

مشتری هایت چه کسانی بودند؟

اکثر خلافکارها از صفحه من خرید می‌کردند. من به غیر از قمه‌ها و شمشیرهای معمولی، سلاح‌های سرد فانتزی و لوکس هم می‌فروختم.

سابقه داری؟

قبلاً دو بار به‌همین اتهام بازداشت شده بودم. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مرجان همایونی

کدخبر: 650464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟