آبرو دختر جوان در گوشی جوان کرمانی

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: فرد شیادی که با تهدید انتشار تصاویر خانم جوانی در فضای مجازی اقدام به اخاذی یک گردنبند طلا از وی کرده بود، در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اخاذی از وی در فضای مجازی توسط فردی ناشناس و تهدید به انتشار تصاویر و هتک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان مشخص شد متهم با وعده ازدواج و سوءاستفاده از اعتماد شاکی، به تعدادی از تصاویر خصوصی و شخصی شاکی دست پیدا می‌کند و سپس برای منتشر نکردن تصویر گردنبند طلای شاکی را طلب می‌کند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: دختر جوان از ترس منتشر شدن تصاویر، گردنبند طلای خود را تحویل متهم داده که در ادامه فرد اخاذ مبالغ بیشتری از دختر طلب می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه افزود: به دلیل اهمیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و پلیسی پسری 19 ساله مورد شناسایی قرار گرفت و طی عملیاتی دستگیر و به این پلیس منتقل شد.

اخاذی گردنبند طلا از دختر جوان با ترفند انتشار عکس های خصوصی

سرهنگ کسانی تصریح کرد: متهم در ابتدا منکر جرم خود شد ولیکن پس از روبرو شدن با مستندات پرونده لب به اقرار گشود و با تحقیقات بیشتر مشخص شد که وی با مشاهده تصاویر دختر جوان، متوجه وجود یک‌رشته گردنبند طلا می‌شود و این موضوع منجر به وسوسه و طرح نقشه اخاذی از شاکی می‌گردد.

این مقام مسئول هشدار داد: نوجوانان و جوانان عزیز درصورتی‌ که با مواردی همچون موضوع این پرونده مواجه شدند به‌هیچ‌وجه به درخواست‌ها و تهدیدات شخصی که اقدام به اخاذی می‌کنند، تن در ندهند و سریعاً موضوع را به والدین خود و کارشناسان پلیس فتا اطلاع دهند.

وی به شهروندان توصیه کرد: کاربران در فضای مجازی باید در نگهداری تصاویر و اطلاعات محرمانه خود جدیت داشته باشند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند، چراکه این امر زمینه را برای سوءاستفاده‌های بعدی توسط افراد فرصت‌طلب ایجاد می‌کند.

سرهنگ علی عباسی کسانی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند؛ و در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 650202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟