بازداشت زن ایرانی و همدستش خارجی اش / راز پول های بادآورده فاش شد

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری همدست فیشر خارجی در ایران که مبلغ 300 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود ، خبر داد.
به گزارش رکنا، سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران  عنوان کرد: در پی شکوایه فردی با عنوان برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی که گمان می‌کرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا غرب استان تهران قرار گرفت.
وی گفت : طبق اظهارات شاکی مشخص شد که وی برای انتقال پول به صورت کارت به کارت اقدام به جستجو از طریق سایت گوگل کرده است که متاسفانه به دلیل عدم آگاهی استفاده از اینترنت و نحوه صحیح انجام این کار در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار گرفته است.

دستگیری همدست فیشر خارجی در ایران / پلیس تهران فاش کرد

سرهنگ موسوی ادامه داد: با استعلام صورت گرفته مشخص شد وجوه سرقتی از کارت شاکی به حساب خانمی واریز شده است که وی مدتی پیش کارت بانکی خود را گم کرده است و هیچ اقدامی در جهت مسدود سازی کارت بانکی خود انجام نداده است،در نهایت با تلاش کارآگاهان سایبری، متهم اصلی پرونده مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیرشد.
رئیس پلیس فتا غرب استان تهران افزود: متهم دستگیر شده ابتدا منکر بزه انتسابی شد اما پس از روبرو شدن با مدارک و ادله دیجیتال جرم به جرم خود اعتراف کرد و گفت که به تازگی همسرش به ترکیه مهاجرت کرده و با مجرم اینترنتی آشنا شده است و پس از درمیان گذاشتن موضوع با بنده، قرار شد همسرم به کمک آن فرد اطلاعات حساب افرادی که در ایران وارد سایت جعلی فیشینگ می‌شوند را در اختیار بنده قرار دهند و بنده حساب‌ها را خالی کنم و سهم آنها را برایشان واریز نمایم.
این مقام انتظامی به هموطنان هشدار داد: هنگام استفاده از امکانات خدمات اینترنتی بانک‌ها حتماً توجه داشته باشند که از طریق حساب کاربری خود در بانک مذکور و یا از طریق برنامه‌هایی که به صورت اندروید در گوشی‌های هوشمند در دسترس شهروندان قرار دارد استفاده کنند.
وی بیان داشت : افرادی که کارت بانکی خود را به هر نحوی از دست می‌دهند با نادیده گرفتن این موضوع که حسابشان پول دارد یا خالی است می‌بایست حتماً اقدامات لازم در خصوص مسدودسازی حساب بانکی خود انجام دهند زیرا در غیر اینصورت اولین متهمی که می‌بایست در حضور مراجع قضایی پاسخگو باشد فردی است که کارت بانکی خود را گم کرده است.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی ‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 649931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟