دسیسه های پلید مرد شیطان صفت برای زنان زنجان

 رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که با تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی تلگرام به بهانه جذب نیروی کار جهت بسته‌بندی سبزیجات در منزل با دریافت بیعانه اقدام به کلاهبرداری از زنان می کرد، خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، رئیس پلیس فتا زنجان در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از زنان زنجانی به پلیس فتا، مبنی بر کلاهبرداری با وعده کار در منزل، مدعی شد، اخیرا شخصی به‌هویت نامعلوم با درج آگهی کار منزل (بسته‌بندی سبزیجات) در شبکه اجتماعی تلگرامی با دریافت مبلغی به عنوان بیعانه، از وی کلاهبرداری نموده است، لذا موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان زنجان قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در استان‌ زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضائی به همراه تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود گفت که با تبلیغات گسترده از فضای مجازی بالاخص شبکه‌های اجتماعی با درج آگهی دروغین کار در منزل، پس از جلب اعتماد قربانیان و با دریافت بیعانه، اقدام به کلاهبرداری از قربانیان می‌کردم.

سرهنگ آدینه‌لو با بیان اینکه خانم‌های خانه‌دار به دنبال مشاغلی هستند که بتوانند با انجام آن در منزل درآمدی کسب کنند، و همین امر باعث شده بیشتر قربانیان این نوع کلاهبرداری‌ها آنها باشند، افزود: شهروندان قبل از واریز هرگونه وجه یا ارائه اطلاعات هویتی، از صحت و سقم شرکت یا سازمان استخدام کننده اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مجرمانه می‌توانند آن را از طریق 110 یا سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی با ما در میان بگذارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648753 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟