آیت الله رئیسی جوان اعدامی را از چوبه دار نجات داد

به گزارش رکنا، در دیدار آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه با نهادها و فعالین صلح و سازش، خانواده مقتولی از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.

عباس عربی، سردار صلح و سازش در غرب کشور در حاشیه این مراسم، گفت: این خانواده سال ۹۲ بر اثر یک اختلاف جزیی طی یک درگیری فرزند خود را از دست می‌دهند که حکم قصاص قاتل هم آمده و قابل اجرا است.

وی ادامه داد: ریش‌سفیدان و بزرگان رفت‌ و آمد بسیاری برای گذشت به منزل خانواده مقتول داشتیم که حقیقتا گذشت نمی‌کردند و اصرار بر قصاص داشتند.

عربی اضافه کرد: تا اینکه این خانواده چند روز پیش با شنیدن خبر سفر رییس قوه قضاییه به استان، گفتند قرآن گذشت را از دستان مبارک آیت‌الله رئیسی با دیده منت می‌پذیریم و از قصاص قاتل گذشت می‌کنیم.

این فعال صلح و سازش استان کرمانشاه اضافه کرد: فرهنگ صلح و سازش در استان کرمانشاه را از نیکان خود به ارث برده‌ایم و همراه برای زنده ماندن این فرهنگ تلاش می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تا به امروز ۴۳۲ پرونده از طرف ائمه جماعات دیگر استان‌ها و دادستان‌های سراسر کشور به این استان، برای صلح و سازش درخواست شده است.

عباسی به حضور بزرگان شیعه، سنی و اهل حق در بیش از ۸۷ شهرستان به جزء کرمانشاه در این ایام کرونایی برای انجام صلح و سازش اشاره و بیان کرد: تمامی مسئولان استان کرمانشاه از امام جمعه گرفته تا استاندار برای انجام این کار ما را راهنمایی و تشویق می‌کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟