اعدام نشدن قاتل فقط چند قدمی قبل از طناب دار / دو بار مرگ را دید + عکس

قاتلی که قرار بود اعدام شود چند قدم مانده به طناب دار در زندان بخشیده شد و قصاص نشد.

به گزارش گروه حوادث رکنا: 29 فروردین ماه سال 92 بود که مأموران کلانتری رازی درجریان نزاع دسته جمعی در یکی از مشاورین املاک منطقه قرار گرفتند.

 مأموران کلانتری به محض دریافت خبر در محل حادثه حضور پیدا کردند و تحقیقات خود را آغاز کردند.در تحقیقات اولیه مشخص شد صاحب مشاور املاک و چند نفر دیگر با ضربات چاقو مجروح شده و به بیمارستان منتقل شده اند و با اینکه پزشکان برای بهبود وضعیت مجروحان این حادثه تلاش کرده بودند وی  به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

با مرگ صاحب مشاور املاک پرونده‌ای با موضوع قتل تشکیل و تیمی از کارآگاهان دایره جنایی مأموریت پیدا کردند تا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کنند. درجریان همین تحقیقات بود که مأموران پلیس متوجه شدند  عامل اصلی این جنایت فردی به نام فریدون است که پس از ارتکاب جنایت به مکان نامعلومی گریخته است.

دستگیری قاتل

بررسی های تکمیلی کارآگاهان پلیس حاکی از آن بود که فریدون پسرعموی صاحب مشاور املاک است و هیچ کس از مخفی گاه او اطلاعی ندارد. با این حال کارآگاهان پلیس تحقیقات گسترده ای را برای شناسایی مخفی گاه قاتل فراری آغاز کردند تا اینکه با مأموران با دنبال کردن سرنخ های موجود موفق شدن فریدون را در مخفی گاهش در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

فریدون پس از دستگیری تحت بازجویی کارشناسانه‌ی مأموران آگاهی قرار گرفت و وقتی خود را در پایان راه دید لب به اعتراف گشود و پرده از راز این جنایت هولناک برداشت. او در اعترافاتش به مأموران اینطور گفت:

بعد از مرگ پدربزرگمان از او یک قطعه زمین برای من و پسرعمویم به ارث ماند. از همان ابتدا به خاطر این زمین دچار اختلاف شدیم و کار تا جایی پیش رفت که حتی با همدیگر صحبت هم نمی کردیم.

او ادامه داد: روز حادثه آنها برای شرکت در مراسم ختم دختر دایی من حضور پیدا کردند اما از آنجایی که با هم اختلاف داشتیم بستگانمان به او پیشنهاد دادند که وارد مراسم نشود. در نهایت قرار شد بعد از پایان مراسم من به همراه چند نفر از بستگانم به مشاور املاکی او برویم.

قاتل اینطور ادامه داد: وقتی وارد مشاور املاکی پسرعمویم شدیم دوباره جرو بحث بالا گرفت. شاگردان پسرعمویم کرکره مغازه را تا نیمه پایین کشیدند و زد و خورد شدیدی بین ما ایجاد شد. متاسفانه در جریان همین درگیری بود که پسرعمویم و چند نفر از همراهانش را با ضربات چاقو مجروح کردم و او را به قتل رساندم.

با اعترافات قاتل جوان پرونده برای بررسی بیشتر به دادسرای جنایی فرستاده شد. درنهایت در شعبه 71 وی به خاطر قتل عمد به قصاص و به خاطر نزاع و مجروح کردن چند نفر به پرداخت دیه و حبس محکوم شد. این حکم  نیز در شعبه 28 دیوان نیز تأیید شد تا فریدون یک قدم به چوبه دار نزدیک شود.

وقتی فریدون پای چوبه اعدام قرار گرفت

سرانجام پرونده فریدون به شعبه سوم اجرای احکام فرستاده شد و مرد جوان سال گذشته پای چوبه دار قرار گرفت،اما این پایان ماجرا نبود و با التماس‌های او وقتی طناب دار به دور گردنش افتاده بود مادر مقتول مهلت داد. به این ترتیب اجرای حکم قصاص به تعویق افتاد. در این زمان تیم صلح وسازش و پادرمیانی قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران فریدون چند ساعت قبل از اینکه برای بار دوم پای چوبه دار قرار بگیرد تا حکم قصاص انجام شود توسط اولیای دم بخشیده شد.

اولیای دم که در این سالها داغدار از دست دادن عزیزشان بودند در زمان بخشش اعلام کردند فقط به خاطر رضای خدا و اینکه قاتل صاحب یک فرزند دختر است از خون مقتول گذشت کردند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 647410 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟