ماجرای تیراندازی های وحشتناک در آبادان چه بود ؟

به گزارش رکنا، چندین تیراندازی در هفته های گذشته آبادان به هیچ وجه جنبه امنیتی نداشته است.

در پی وقوع چندین فقره تیراندازی با سلاح های جنگی و شکاری در چند نقطه از سطح شهرستان آبادان که باعث رعب و وحشت در این شهر شده بود.

در همین راستا طی بررسی های میدانی و تحقیقات به عمل آمده توسط خبرنگار رکنا درخوزستان مشخص شد که افرادی ناشناس با در دست داشتن سلاح گرم اقدام به تیراندازی های هوایی کرده و از محل متواری شدند.

یک منبع آگاه با تایید این اتفاقات اظهار کرد: تیراندازی های صورت گرفته شده جنبه امنیتی ندارد و اغلب به دلیل اختلافات قبلی جهت تسویه حساب و به منظور قدرت نمایی و تهدید است که بیشتر به صورت هوایی صورت می گیرد.

لازم به ذکر است که این تیراندازی ها خسارت جانی یا مالی در برنداشته است و تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملین این تیراندازی ها ادامه دارد گفتنی است در ماه های گذشته چندین هزار سلاح غیرمجاز درخوزستان توسط پلیس کشف و ضبط شده است و گفته میشود 98درصد عاملین تیراندازی ها در آبادان دستگیر و به مقام قضایی معرفی شده اند.چندین تیراندازی در روزهای گذشته آبادان به هیچ وجه جنبه امنیتی نداشته است.

گفتنی است چند مرمی فشنگ کلاشینکف درون حیاط برخی از شهروندان آبادانی پیدا شده است که بنظر می رسد این مرمی ها از تیراندازی های هوایی صورت گرفته بجا مانده است .

علت تیراندازی رعب آور افراد مسلح در هفتهای گذشته آبادان چه بود؟

گفتنی است زمانی که تیر به هوا شلیک شود، گلوله می تواند 2 مایل به سمت بالا حرکت کند و سپس شروع به سقوط به سوی زمین خواهد کردو این جاست که دردسر بزرگ آغاز می شود!باد می تواند گلوله را بسته به قدرت خود، از محل شلیکش هزاران فوت جا به جا کنداگر چه ممکن است این وضعیت به نفع شما تمام شود، اما برای هر فرد دیگری که در اطراف باشد کشنده خواهد بود!هنگامی که گلوله به حداکثر قوس خود برسد، سرعت حرکت آن به زیر صفر مایل در ساعت می رسد. این جاست که گلوله سقوط خواهد کرد اما جاذبه مجددا به حرکت آن سرعت می بخشد.

با این که مقاومت هوا قدری از سرعت گلوله می کاهد، همچنان با سرعتی بالغ بر 400 مایل در ساعت به سمت زمین نزدیک می شود.این گلوله می تواند منجر به جراحات شدید و یا حتی مرگ یک انسان شود!حتی گلوله هایی که با سرعت 100 مایل در ساعت نیز حرکت می کنند، می تواند سبب سوراخ شدن پوست شوند.افراد زیادی طی سال های گذشته در اثر گلوله های سرگردانی که به هوا شلیک شده اند، جان باختند. محل اصابت گلوله در اکثر قربانیان، سر بوده است.به همین دلیل است که در بسیاری از شهر های دنیا، شلیک گلوله در جشن های مختلف ممنوع است.

علی رنجکش

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646654 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟