مرد تهرانی با آب داغ زنش را به قتل رساند + عکس

به گزارش رکنا، عصر دهم دی ماه سال 95 مرد سالخورده ای به نام عطا با اورژانس تماس گرفت و کمک خواست. ماموران اورژانس دقایقی بعد به خانه مرد سالخورده در شهرری رفتند و با جنازه همسر 55ساله این مرد به نام جمیله روبه رو شدند که آثار سوختگی روی بدن و پاهای این زن نمایان بود.

به این ترتیب پلیس در جریان قرار گرفت و جنازه در حالی به پزشکی قانونی منتقل شد که عطا به ماموران پلیس گفت: همسرم بیمار بود و پیوند کلیه شده بود. من به شوخی به پایش لگد زدم اما چون مدتی قبل تصادف کرده و پایش شکسته بود گفت قادر به حرکت نیست. من همسرم را به حمام بردم و شیر آب داغ را باز گذاشتم تا شاید آب داغ درد پای همسرم را بهبود دهد.اما 10 دقیقه بعد وقتی با فریادهای همسرم به حمام برگشتم متوجه شدم همسرم داخل وان گرفتار شده و با آب داغ دچار سوختگی شده است. من از جمیله خواستم تا او را به بیمارستان برسانم ولی قبول نکرد. او خودش در خانه به سوختگی ها پماد می زد تا اینکه دو هفته بعد از این ماجرا سر کار بودم که پسرم تماس گرفت و گفت حال مادرش بد شده است. وقتی به خانه رسیدم همسرم جان سپرده بود. وقتی پزشکی قانونی علت فوت زن میانسال را سوختگی درجه 3 اعلام کرد علیه عطا کیفرخواست صادر و پرونده اش به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و برای عطا به جرم قتل عمدی اشد مجازات خواست.

مرگ مشکوک زن بیمار در شهرری

سپس متهم به دفاع پرداخت. وی گفت: من و جمیله 29 سال با هم زندگی کردیم. من قبل از او همسری داشتم که بعد از جدایی از همسر اولم با جمیله ازدواج کردم. ما زندگی خوبی داشتیم اما صاحب فرزند نشدیم. تا اینکه با نذر و نیاز و کمک پزشکان صاحب پسری شدیم که حالا 12سال دارد.رضا همه زندگی من و همسرم بود.من بازنشسته بودم و حقوق بازنشستگی کفاف مخارج زندگی را نمی داد. به همین خاطر از صبح تا دیروقت به حوالی حرم شاه عبدالعظیم می رفتم و با ترازوی وزن کشی کار می کردم.

پیرمرد ادامه داد: پسرم می گفت باید به مدرسه غیرانتفاعی برود و چون نمی توانستم در مقابل خواسته هایش پاسخ منفی بدهم قبول کردم.من مجبور بودم تا نیمه شب در حوالی حرم گشت بزنم و با تزارو کار کنم تا هزینه های مدرسه غیرانتفاعی پسرم را بپردازم.ولی از این وضعیت شکایتی نداشتم.تنها مشکلم با همسرم این بود که همیشه بدون اجازه از جیبم پول بر می داشت. او مدتی بود به من مشکوک شده بود اما بارها به او گفته بودم می تواند به حوالی حرم بیاید و مرا در حال کار کردن در گوشه خیابان ببیند.

وی گفت: آخرین بار 800 هزار تومان روی تخت پسرم گذاشته بودم تا آن را با خودش به مدرسه ببرد.ولی وقتی پسرم از خواب بیدار شد گفت پولی روی تختش نبوده است. آنجا بود که فهمیدم بار دیگر همسرم پول را برداشته است. من به جمیله اعتراض کردم و همین موضوع باعث درگیری ما شد.

این متهم درباره علت درگیری توضیح داد: مدتی بود به همسرم مشکوک شده بودم و فکر می کردم برادرش برایش مواد مخدر می آورد و او به کراک معتاد شده است. به همین خاطرهم همیشه بدون اجازه از جیبم پول بر می دارد.وقتی این موضوع را به جمیله گفتم عصبانی شد. او از نارسایی کلیه رنج می برد و مدتی قبل پیوند کلیه شده بود.همان موقع هم تصادف کرده و پایش شکسته بود .من عصبانی بودم که لگدی به پای جمیله زدم. پای جمیله به شدت درد گرفته بود و بی تابی می کرد.پشیمان شدم و دلم برایش سوخت. به همین خاطر او را به داخل حمام بردم و داخل وان گذاشتم و آبگرمکن را روشن کردم. فکر می کردم آب داغ باعث بهبود درد پایش می شود.ولی جمیله فریاد کشید و گفت پایش به خاطر داغ بودن آب سوخته است. همان موقع آب را بستم و از او خواستم تا او را به بیمارستان برسانم ولی قبول نکرد.موقع خروج از حمام هم سر جمیله ناخواسته به دیوار خورد و حالش بد شد.

عطا گفت: چند روز از این ماجرا گذشت. جمیله به آثار سوختگی پماد می زد تا بهتر شود اما آخرین روزی که برای کار از خانه بیرون ر فته بودم پسرم تماس گرفت و گفت حال مادرش بد است. وقتی به خانه رسیدم متوجه شدم جمیله نفس نمی کشد. به همین خاطر با اورژانس تماس گرفتم.

این متهم در حالی که اشک می ریخت گفت: باور کنید من قصد کشتم همسرم را نداشتم و مرگ او یک اتفاق بود. در مدتی که در زندان هستم پسرم را به خواهرم سپرده بودم تا از آن مراقبت کند اما خواهرم پس از مدتی بیماری همسرش را بهانه کرد و پسرم را به بهزیستی سپرد. من یک خانه دارم که می توانم آن را به جای دیه به فرزندان همسرم از شوهر قبلی اش که اولیای دم هستند بپردازم. حتی اگر آنها تقاضای قصاص داشته باشند حاضرم اعدام شوم ولی از قضات دادگاه تقاضا دارم اجازه دهند تا یک روز دیگر کنار پسرم باشم.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد و پرونده را به دادستانی فرستاد تا قیمی برای پسر 12ساله قربانی تعیین و درخواستش درباره مجازات مطرح شود.

با تکمیل تحقیقات وپرس و جو از فرزند 12ساله متهم و در حالی که مدرکی که نشان دهنده اعتیاد قربانی باشد به دست نیامده بود قضات دادگاه وارد شور شدند و عطا را به قصاص محکوم کردند. شکسته شدن حکم قصاص

حکم صادره در شعبه 24دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و قضات عالی رتبه حکم قصاص را تایید نکردند. آنها اعلام کردند لازم است ادعای متهم درباره غیرعمد بودن قتل بار دیگر بررسی شود.متهم در از همان بازجویی های اولیه گفته است قصد قتل نداشته و از کشنده بودن عملش نیز مطلع نبوده و نمی دانسته ممکن است همسرش در حمام دچار سوختگی شود. با توجه به نداشتن قصد قتل و آگاهی نداشتن از کشنده بودن عمل متهم و همچنین نظر پزشکی قانونی که علت فوت را عفونت ناشی از سوختگی اعلام کرده است لازم است تا متهم بار دیگر محاکمه شود.

با این اظهارنظر پرونده به شعبه همعرض ارسال شد تا مرد سالخورده بار دیگر از خود دفاع کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 645724 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟