سلطان دلار ایران چه رازی داشت؟! + فیلم گفتگو
حجم ویدیو: 52.15M | مدت زمان ویدیو: 00:06:48

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا،  اواخر آذرماه با به دست آمدن ردپایی از سلطان دلار ایران پلیس توانست 3 گردانندگان باند دلارهای جعلی  در دو عملیات غافلگیرانه با73 هزار دلار جعلی بازداشت شدند.

سلطان دلار مردی به نام  "صابر " در غرب ایران بود که وی نیز بازداشت شد  و پلیس با انباری پر از دلار و ارزهای دیگر که همگی جعلی بودند مواجه شد.

در کشور آمریکا که دلار چاپ می شود دلارها را داخل صندوق هایی می گذارند که یک کپسول در این صندوق ها وجود دارد و در صورت زدن رمز اشتباه برای بازکردن صندوق ها کپسول ها منفجر شده و دلارها سیاه می شود که این باند به بهانه اینکه می توانند این دلارها را به حالت اول بازگردانند در خرید و فروش این دلارهای سیاه نیز فعالیت داشته و دست به کلاهبرداری می زدند.

اعضای این باند سندهای تک برگی چند خانه و زمین را نیز جعل کرده بودند که قبل از اقدامات مجرمانه خود برای کلاهبرداری دستگیر شدند.

صابر سلطان دلار

صابر رییس این باند که در شهرهای شمالی غربی کشور دستگیر شده است به خبرنگار رکنا گفت: این دلارهای جعلی را خرید و فروش می کردم و به خاطر واسطه گری نزدیک به یک میلیون تومان سود می کردم.

این متهم در خصوص اینکه دستگاه جعل اسکناس و پول شمار در خانه اش کشف شده افزود: دستگاه پول شمار در همه مغازه ها وجود دارد و من هم در خانه ام دارم و هیچ جرمی برای آن نیست.

صابر ادامه داد: من نمی دانم با این دلارهای جعلی چه کاری می کنند و در تمام دنیا و ایران نیز این دلارهای جعلی خرید و فروش می شود.

دیگر اعضای این باند نیز که همگی صابر را رییس باند معرفی می کنند در اعترافاتشان ادعا کردند که مشتریان خرید دلارها را به صابر معرفی می کردند و به خاطر پولی که از صابر می گرفتیم دست به این کار می زدیم.

بنا بر این گزارش، سلطان دلار ایران برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار دارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 645346 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟